Mine Kategorier

Filippinene 2018

Ny video: Filippinene pt. 2

• 19.03.2018 14:46 Skriv en kommentar
  • Jeej, det har tatt sin tid, men n har jeg endelig ftt redigert ferdig siste videoblogg fra Filippinene? Hper dere liker den!

Ellers i dag skal jeg p jobb! Helgen er allerede over og n starter en 6 dagers arbeidsuke dessverre, sj skulle nske jeg hadde et par dager til med fri, hihi.

Flg meg p Instagram - Flg meg p Facebook - Flg meg p YouTube

• Publisert: 19.03.2018, 14:46
  • Filippinene 2018

Video fra Filippinene er ute!

• 27.02.2018 21:36 Skriv en kommentar
  • Endelig er videoen ute!! Frste vlog fra Filippinene ligger n p YouTube, s sjekk den ut😀😀

Flg meg p Instagram - Flg meg p Facebook - Flg meg p YouTube

• Publisert: 27.02.2018, 21:36

Goodbye Philippines

• 24.02.2018 14:30 Skriv en kommentar
  • sj, n sitter vi p flyplassen og venter p flyet vrt som gr til Dubai om 3 timer..

Disse to ukene har gtt altfor fort og jeg har s mye mer lyst til hive meg p et fly til Hong Kong eller Bali istedenfor, bare for kunne oppleve flere steder..

Jeg gruer meg skikkelig til komme hjem til minusgrader, sn og jobb. Det eneste som jeg gleder meg til, er se familie og hunden min Oliver. Planen i morgen er fyre i peisen som bare det, lage kylling tandoori og se p film med dyna i sofaen. Siste kveld med ferie skal virkelig nytes, selv om det er i Norge.

Manila. Jeg har ikke flt meg utrygg her en eneste gang og vil anbefale andre dra hit i et par dager om man frst er i Filippinene, det har vrt en perfekt kombinasjon av solferie og storbyferie med shopping.

Lobbyen p det fine hotellet vi har vrt p i et par dager i Manila.

• Publisert: 24.02.2018, 14:30
  • 5 kommentarer

Innkjpene fra Mall of Asia

• 24.02.2018 08:47 Skriv en kommentar
  • Da er siste dag kommet og vi sitter i skrivende stund og henger p kjpesenteret, siden flyet ikke gr fr 00:05 i kveld/natt.

Selvflgelig har det blitt enda litt mer shopping i dag, men den store handledagen var i gr, haha.

Det er som sagt helt sykt billig her, s istedenfor 800-1400kr for Nike sko hjemme, kjpte jeg et par til 500kr, det ble ogs en del bukser, jakker osv. Det meste ser dere p bildene, selvom det kanskje ikke er like lett se hva alt er.

Bde jeg og Caroline har ftt oss masse fint og til sammen betalte vi ikke en gang 3000kr tror jeg. Vi har handlet en del merker som pleier vre dyre, som Adidas, Nike og Dickies. Skulle nske Manila ikke var s langt unna, for da hadde jeg dratt hit flere ganger i ret bare for shoppe, hihi.

En som ble litt sliten etter dagen i gr.

P kvelden dro vi som sagt p kino og vi s Black Panther, den var kjempe bra! Skikkelig bra humor og bra laget. Til sammen for to billetter, stor popcorn og to store brus betalte vi 780 filippinske pesos som er 118 norske kroner, syyykt!

• Publisert: 24.02.2018, 08:47

Shopping i Manila

• 23.02.2018 10:30 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 17:22

I gr nevnte jeg at vi var en tur innom Mall of Asia, der har vi brukt mesteparten av dagen p i dag ogs. Kjpesenteret er det fjerde strste i hele Filippinene og jeg tror ikke vi har vrt i nrheten av f med oss alle butikkene en gang. Vi har gtt og gtt, s vi er helt delagte i beina n.

Vi startet dagen med en amazing frokost for min del, som elsker varm mat. Jeg spiste nudler, ris, pasta og pannekaker, mens Caroline spiste et par rundstykker, haha.

Vi har brukt mange timer p senteret i dag og har til og med gtt frem og tilbake til hotellet en gang, for legge fra oss litt handleposer.

Vi har shoppet litt og ftt oss kjempe mye fint, jeg har blant annet ftt med ny kpe, nye Nike sko, sports-bh, tre bukser og mye mer. Jeg har tatt bilde av det, s skal vise i et eget innlegg😃

Forsiden av Mall of Asia er egentlig ganske fin, midt i rundkjringen er det en stor globus. Om kvelden s lyser den, kjempe kult! Planen n er roe beina litt fr vi gr tilbake til senteret igjen, for spise og dra p kino. Det blir gy teste! Vi skal se Black Panther og en billett koster 42 norske kroner!! Prisene her er s syke, jeg fr aldri sagt det nok..

(Utsikten fra rommet vrt)

• Publisert: 23.02.2018, 10:30

Touchdown Manila

• 22.02.2018 15:48 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 22:48

Okeei dere, dagen i dag har vrt ganske s j*vlig egentlig..

Vi startet dagen med st opp halv 5, fordi vi skulle f transport til flyplassen klokken 6. Transporten var ikke p plass fr halv 8, s det startet allerede her. Turen til flyplassen tar btw 4-5 timer med bil, nr man frst har startet kjre.

Nr vi da endelig fikk transport og var klare for veien, hentet vi 7 andre mennesker s klart og det tok jo nesten 2 timer i seg selv. Smstressa var vi, siden bilturen var lang og flyet gikk kvart p 4.

Veiene i Palawan er noe av det verre jeg har vrt borti, det er humpete, noe grusvei og svingete s du aldri skulle tro det. Sjfren vr var heller ikke en perfekt sjfr, her gikk det i rykk og napp hele tiden. Jeg sliter med bli bilsyk i seg selv, s det var s klart ikke noe unntak p denne turen. Frste stoppested fikk jeg heldigvis kastet opp og flte meg bedre med en gang. Etter en times tid p veien igjen merket jeg at det kom p nytt. Jeg satt helt bakerst i vanen med mange mennesker ved siden av og utgangen var flere rader fremover.. Takk og lov for Caroline som mannet seg opp og skrek Can we stop? She?s sick! She?s going to puke, hahaha, litt flaut kan du si, men det var godt f kommet ut i veien litt.

(Mall of Asia)

Etter en av de verste bilturene ever, var det tid for fly, som vi heldigvis rakk. Turen har alts gtt til Manila, hvor vi har planer om shoppe litt, ta en tur p kino og sole litt til. M nevne at det kanskje ikke bare var bilturen det var noe galt med i dag, for etter en stund p hotellet, skulle jeg og Caroline til Mall of Asia for spise, men jeg mtte raskt snu, finne en do og kaste opp litt mer. Det samme skjedde med Caroline rett etterp, s det m jo vre noe vi har reagert p?

Unnskyld for et lite digg innlegg, men slik har alts min dag vrt, haha! Heldigvis fikk jeg i meg litt nuggets fra McDonald?s som ikke har kommet opp igjen, det er et godt tegn😃

• Publisert: 22.02.2018, 15:48
  • Filippinene 2018

Ved stranden og bassenget!

• 21.02.2018 12:34 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 19:35

Omg, n er det allerede siste dag her i El Nido! :( Vi har ftt utnyttet den ganske bra da, s jeg er fornyd.

Vi har i dag bde vrt p stranden og ved bassenget. Vi testet en ny strand i dag, som er ganske nrme hotellet vrt, stranden heter Lio Beach og der var det kjempe fint. Det var noen f restauranter og butikker og lite folk, utrolig deilig.

Jeg spiste p en grillrestaurant og bestilte meg skikkelig god, grillet kylling med ris, nam! Etter det kjpte vi oss kokosntter, som vi har hatt lyst til teste siden vi kom hit. Bildene ble kule, men smaken var ikke s god, haha. Blir ikke kokosntt igjen for si det snn ;)

Etter noen fine timer p stranden, dro vi tilbake til hotellet for sole den siste tiden og vi tok et par drinker siden det var happy hour😃 Jeg kommer til savne dette stedet noe innmari kjenner jeg. Solen, varmen, vannet, folket og de billige prisene. sj, godt det ikke er lenge til neste ferie, jeg teller ned dagene allerede n, hihi.

• Publisert: 21.02.2018, 12:34

Solnedgang over El Nido

• 20.02.2018 09:17 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 16:17

I gr dro vi p en bar kalt Republica Sunset Bar for se p solnedgangen. Turen fra hotellet var p rundt 25 minutter og det kostet oss 44kr i bil dit, haha. Det er s latterlig billig her.

Vi var der litt over 5, siden solnedgangen gikk ned litt over 6. Da var det nesten helt fullt allerede, s det er ingen tvil at det er populrt der! Jeg kan skjnne det, for utsikten derfra var helt syk!

Jeg bestilte meg en mojito og en sex on the beach mens Caroline bestilte et par pina coladas.

Solnedgangen var kjempe fin!! Vi hadde egentlig et bord uten noe srlig utsikt, men midt i solnedgangen var det et par som gikk og da fikk vi den beste utsikten😃

• Publisert: 20.02.2018, 09:17

En dag ved bassenget

• 19.02.2018 13:56 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 20:48

I dag har vi som sagt vrt ved bassenget hele dagen. Det er sykt deilig vre ved bassenget p dette hotellet, for det er s og si bare oss to hele dagen, med noen unntak av et barn her og der.

Vi har ftt jobbet en del med brunfargen i dag, s n fler jeg meg endelig litt brunere enn nr jeg kom😃

Skilla som jeg har ftt er ikke s kul, men det er det ingen som ser n p vinteren allikevel, hihi.

• Publisert: 19.02.2018, 13:56

In the jungle

• 19.02.2018 08:11 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 15:16

Ah, hotellet vrt er bare fantastisk alts, vi har s mye planter her at det er ikke noe problem f fine antrekksbilder!

Vi ville jo egentlig p bttur i dag, p tour B, men den var kansellert i dag ogs. Vi har derfor hengt ved bassenget i hele dag og jobbet med brunfargen, spist lunsj og tatt en drink. Kjempe deilig! Jeg vil virkelig aldri hjem herfra :(

Skjrt fra H&M, topp fra Bik Bok, sko fra River Island

I kveld er planen dra en tur p en bar en halvtimes tid unna, for se p solnedgangen, ta noen drinker og spise middag!

• Publisert: 19.02.2018, 08:11
  • Filippinene 2018

White top and blue skirt

• 18.02.2018 09:06 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 16:03

I dag har vi bare vrt ved bassenget og solt oss. Vi har spist en god lunsj, jeg pasta som alltid og Caroline spiste pommes frittes.

Jeg har vlogget smtt i dag ogs, s tenkte redigere litt video i kveld😃

Her ser dere et antrekk jeg har hatt p meg, jeg elsker virkelig skjrtet kombinert med off shoulder topp!

Topp og skjrt fra Bik Bok

I kveld har vi ingen spesielle planer, det blir nok bare en middag og kanskje et par drinker! I morgen er det forhpentligvis duket for bttur igjen😃

• Publisert: 18.02.2018, 09:06
  • Filippinene 2018

En fantastisk dag p havet

• 17.02.2018 12:55 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 19:50

Heei! N ligger jeg og Caroline i sengen og chiller litt etter mat. I dag har vi nemlig vrt p havet, s det var digg komme tilbake p hotellet for spise noe igjen.

Vi skulle egentlig ta Tour B i dag, men den var kansellert, derfor ble det Tour C istedenfor😃 Det gjorde jo ingenting, for planen var dra dit ogs.

Frste stopp p Tour C, var Helicopter Island, som har ftt navnet sitt fordi det ligner p et helikopter langt unna. Det var en st, liten y som vi gikk i land p. Her brukte vi cirka en halvtimes tid p sole oss litt.

Hidden Beach og Secret Beach var to av stedene vi dro og som navnene tilsier, var de litt bortgjemt.

Vi mtte g og svmme for komme frem til de, sykt merkelig at det kan vre s fine strender bak og inni fjellet.

Star Beach var stranden vi spiste lunsj p, vi fikk servert blskjell, reker, tunfisk og kotelett. Med andre ord, jeg spiste ris og vannmelon :):) Snn er det vre kresen..

Siste stopp var Matinloc Shrine. Her fikk vi snorklet og badet litt. Jeg gleder meg til klippe sammen videoen med alle klipp fra GoProen, jeg har filmet helt sykt mye😃

• Publisert: 17.02.2018, 12:55

Siste stopp: Shimitzu Island og Big Lagoon

• 17.02.2018 11:52 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 18:45

De to siste stoppestedene p Tour A var Shimitzu Island og Big Lagoon.

Vannet rundt Shimitzu Island var helt sinnsykt, vi fikk snorklet litt og tatt innover oss at vi faktisk var p det perfekte stedet her og nt den siste tiden.

Big Lagoon var en strre lagune enn Small Lagoon, men jeg syns personlig Small Lagoon var finere, ikke at det var stygt der, haha.

I Big Lagoon gikk vi i vannet hele veien for titte, vi kunne padle kajakk her ogs, men det droppet vi, siden det allikevel var s lavt vann s vi kunne g.

• Publisert: 17.02.2018, 11:52

Secret Lagoon

• 16.02.2018 22:08 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 4:46

Her kommer neste del av btturen vr! Neste stopp var Secret Lagoon. Som dere ser, er vannet her helt rtt, det er kjempe bltt og skikkelig klart!

Jeg har jo drmt meg bort i flere mneder via bilder, men det er noe helt for seg selv faktisk oppleve det og se det med egne yne.

Klokka er bare 4:46 her i Filippinene, p morgenen, jeg har skikkelig teit dgnrytme om dagen! Vi legger oss 8 og str opp ddstidlig, haha. Vi var faktisk flinke i gr og var oppe til klokka ble 10, s vi tok noen drinker og spiste Crpes med nutella, men det hjalp tydeligvis ikke s veldig.. Jaja, snn er det!

Uansett! Secret Lagoon var alts det tredje stoppet p Tour A som vi tok og her var det da en hemmelig lagune, men det skjnte dere kanskje, hihi.

Man mtte g i vannet for komme til lagunen, klatre igjennom et hull i fjellet og s var man der.

Jeg har ingen bilder av selve lagunen, for det var s folksomt der, men her har dere meg som poserer i vannet der inne i hvert fall. Resten av bildene er fra ya der Secret Lagoon er😃

• Publisert: 16.02.2018, 22:08

7 Commando Beach og Small Lagoon

• 16.02.2018 13:17 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 20:15

I dag fikk vi endelig dratt p bttur! Vi har vrt mange steder, men jeg tenkte dele opp disse i flere innlegg 😄

Vi startet btturen med en kjapp tur innom en y, der stranden 7 Commando Beach ligger. Det var sykt fint der og en veldig bra start p turen. Vi gikk frem og tilbake i vannkanten og nt at vi endelig hadde ftt oss bttur, etter flere dager med venting.

Neste stopp p turen var Small Lagoon. Det var en ganske s stor lagune, som vi valgte utforske ved padle kajakk. padle kajakk var sykt tungt as, beina begynte verke etter bare 5 minutter, haha.

Det var en utrolig spesiell opplevelse, vannet var s klart og det var bare s urolig vakkert der. Er det virkelig mulig liksom!?

Ikke glem flge meg p Instagram for flere bilder og legg meg gjerne til p snapchat, der heter jeg emiluss😃

Stay tuned for flere innlegg om turen, det kommer mange fine bilder!

• Publisert: 16.02.2018, 13:17

Fossefall og Nacpan beach

• 15.02.2018 10:46 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 17:45

Ah, for en dag dere! Det ble ingen bttur i dag heller, siden det var overskyet og blste.. Vi som hadde s lyst til dra p bttur, jaja, vi hper i hvert fall at det blir n bttur denne ferien, selv om planen er tre btturer!

Siden planene ble endret mtte vi finne p noe annet, s vi leide en scooter fra hotellet og kjrte til et fossefall som heter Nagkalit-Kalit waterfall.

Vi mtte g i jungelen i 30-40 minutter, fr vi var fremme, men det var det absolutt verdt! Svetta rant og vi pesa som bare det, men vi kom frem til slutt og det var kjempe pent der😃

Det er over 5 r siden jeg kjrte scooter, men det gikk overraskende bra faktisk, vi fikk kun lne en, siden resten hadde flatt dekk, s da mtte jeg ha Caroline bak. Sykt at man egentlig kan ha bde 2, 3 og 4 stk p en scooter her nede, haha. I tillegg kjrte vi uten hjelm! Takk og lov for at det gikk bra ;) Godt jeg er flink si.

Etter fossefallet, kjrte vi videre til Nacpan beach, som skal vre en av de fineste strendene her, uten at det er s veldig med folk. Det var kjempe pent der og vi fikk solt oss litt, spist mat og tatt bilder, fr turen gikk videre til hotellet igjen.

Vannet var sykt fint her, jeg gleder meg til f utforsket enda mer, forhpentligvis, via bt i morgen!

• Publisert: 15.02.2018, 10:46

En oppdatering fra Filippinene

• 14.02.2018 08:11 Skriv en kommentar
  • Hey babes!
    I dag er dag nummer 2 her i Filippinene, vi har ikke gjort stort enda, derfor har det blitt litt drlig med oppdateringer.
    I dag ville vi egentlig p en bttur, men siden det er meldt regn og torden, s er alle turer avlyst. Det har vrt overskyet helt siden vi stod opp, men heldigvis ikke noe regn enda.
    Siden vi ikke er p bttur, har vi ikke gjort annet enn ligge i senga og chille, haha. Vi tar det helt lugnt da for si det snn.
    I morgen er vret meldt mye bedre, s satser p ha en hel drss med bilder dele med dere da😄

I gr var vi forresten en liten tur i byen her og jeg fikk kjpt meg en strandveske, som jeg hadde klart glemme og pakke med meg.. Det ble en pizza p deling til kveldsmat, fr vi dro til hotellet igjen for sove.
    Det er utrolig deilig ha ferie merker jeg, bare slappe helt av, spise det jeg vil og ikke tenke p noe som helst.

• Publisert: 14.02.2018, 08:11
  • 10 kommentarer

Endelig fremme i Filippinene - et mareritt

• 13.02.2018 03:47 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 10:45

Hei fra El Nido, Filippinene!

Herregud, for noen timer det har vrt for komme hit.. Flyturene i seg selv gikk veldig bra, det tok ett fly p 6,5 time, et fly p 8,5 time og et fly p 1 time for komme hit.

Vi landet til slutt i en by her p yen Palawan som heter Puerto Princesa og denne byen er ca. 3-4 timer med bil unna El Nido.

Nr vi endelig kom frem i Puerto Princesa, s stod det en sjfr utenfor flyplassen med skiltet Emilie Andersen and CO, vi fikk gtt i vanen og satt oss klare. Etter rundt 15 minutter, s m vi bytte van, for de ville samle flere personer i en, og det er jo greit.

Sjfren vr var ikke akkurat s veldig rask av seg, vi kjrte til et annet sted for vente p 3 personer til, som skulle vre med. Det tok 45 minutter! Min tlmodighet var ikke akkurat p topp da for si det snn, ikke etter s lang reise. Jeg ville bare komme meg fremover, siden det var snakk om 3-4 timer..

Uansett, endelig kom vi frem, klokken var 02:30 lokaltid og vi ville bare komme oss i seng.

Vi var (s klart) siste hotell som ble sluppet av og tror dere ikke hndbagasje-kofferten min ikke hadde blitt tatt med i den nye vanen vi byttet til?! Jeg og Caroline dobbeltsjekket nr vi byttet van, men tydeligvis ikke godt nok. Her ligger alt av kamerautstyr, MacBook, alle kontantene jeg tok ut og mye mer... Herregud tenkte jeg, n er alt borte.

Vi ordnet med sjfren at han skulle ringe hotellet i dag, og de p hotellet sier at de er p vei fra Puerto Princesa igjen n. Alts flaks?? Et mareritt har blitt til en drm igjen. Tenk miste alt det jeg hadde i den kofferten, det hadde vrt helt forferdelig. Jeg s for meg at den helt klart var stjlet og borte for alltid.

N skal vi kose oss ved bassenget en stund, fr vi tar en tur til byen for titte litt😄

Ikke glem flge meg p Instagram for mer bilder @emilie_helle og Snapchat emiluss.

• Publisert: 13.02.2018, 03:47

Endelig!

• 11.02.2018 12:59 Skriv en kommentar
  • N har vi ankommet Gardermoen og har ftt i oss litt mat og en l! Flyet gr om en times tid, s n skal vi straks innom kiosken og kjpe litt drikke og snacks, s vi er klare for den lange reisen. Neste gang vi snakkes, s har vi ankommet Filippinene og jeg merker reisefeberen bare blir verre og verre, haha.

Vi har heldigvis lagt ut litt ekstra penger i flybillettene vre, slik at vi har seter for oss selv. Det er slike twin-seats, der det kun er to og to, noe jeg er sykt glad for at vi har betalt for. Nr man skal reise s langt, er det veldig greit slippe en tredjemann som m p do hele tiden.

• Publisert: 11.02.2018, 12:59
  • 8 kommentarer
  • Filippinene 2018

Dette kamerautstyret pakker jeg med meg

• 10.02.2018 17:35 Skriv en kommentar
  • Jeg er i overkant glad i ta bilder og filme, s da m man faktisk ha med mer enn bare en iPhone p tur, haha!
    I min koffert til Filippinene finner man en del kamerautstyr for si det snn.

Kamerautstyret jeg har pakket for denne turen er:

- Speilrefleks med to objektiv (ett ikke avbildet her). For bra kvalitet p generelle bilder og antrekksbilder.

- Olympus Pen for enklere bilder, i tillegg kan jeg overfre bilder rett fra kameraet til mobilen, slik at jeg slipper PC der og da. Det er ogs mye enklere drasse p enn speilrefleksen.

- GoPro med fjernkontroll, undervannshus og selfiestang. Til ta bilder og videoer under vann s klart!

- 2 stk minnekort, et som jeg bytter mellom kameraene og ett mini (med adapter) til GoPro.

- GorillaPod. For kunne vlogge uten at jeg har kameraet helt oppi ansiktet. Jeg fr kameraet lenger bort fra meg og fr med mer i videoene jeg skal filme. I tillegg kan jeg feste dette hvor som helst, om jeg nsker ta bilde med selvutlser.

• Publisert: 10.02.2018, 17:35
  • Filippinene 2018

Reisetips: Dette burde du ha i hndbagasjen

• 10.02.2018 13:32 Skriv en kommentar
  • I morgen er avreisedagen her! Oh my god, jeg gleder meg helt sykt mye!!

I dag er jeg p jobb for siste gang p 15 dager, det er jo bare s deilig tenke p😀

I den anledning at jeg reiser i morgen, har jeg laget et innlegg med hva man burde ha med i hndbagasjen sin nr man er p tur. Jeg har reist en del i livet mitt og har derfor blitt flinkere og flinkere til pakke med rene. Fr hadde jeg med med 8 par sko og 20 antrekk for 6 dager liksom, n er jeg litt mer rutta, bde p koffertpakking og hndbagasje.

Vi skal reise i ca. 35 timer fr vi endelig er fremme i El Nido, Palawan i Filippinene(!!) og da er det greit ha litt gjre p reisen og holde seg fresh.

Her kommer mine tips til hva du burde ha med i hndbagasjen:

- hre p musikk eller se p film kan bli kjedelig i lengden, derfor er det perfekt ha med noen bker, s man kan f tiden til g.

- P flyet er det alltid s trr luft, s det er deilig kunne smre ansikt, lepper og hender og gi det litt fuktighet. Pakk med hndkrem, ansiktskrem og leppepomade! Bare pass p at det er under de 100 ml man har lov til ha med p fly.

- De fleste har i dag powerbanker for kunne lade mobilen ved lange turer, men om man har en mellomlanding og har mulighet til lade p vanlig mte, s er det gull! Det er ikke overalt det er vanlige uttak, s en adapter er et must. Da sparer du powerbanken litt og kan heller bruke den ved en senere anledning.

- Navnelapp p hndbagasjen er ogs veldig kjekt! Jeg gr rundt med en helt vanlig, svart koffert som hndbagasje og det er jeg ikke alene om. Derfor er det greit kunne ha bde et kjennetegn og informasjon tilgjengelig om noen skulle ta den ved en feil. (Ja, jeg har navnelapp fra Harry Potter, hehe)

- Reisedokumenter er i hvert fall et must! Mange gr i dag rundt med dette p mobilen, som helt sikkert fungerer bra, men jeg liker ha dette p papir. Her har jeg alt fra bussbilletter, flybilletter, alle reisetider og informasjon om hotellet p ett og samme sted.

-Headset eller repropper er viktig ha for ikke kjede seg i hjel. De aller fleste langdistanse-fly har i dag skjermer for alle, slik at man kan se p film og serier, jeg syns da det er best ha sitt eget utstyr. repropper man fr p fly er ofte gjenbruk, og det er lite deilig tenke p alle de rene som har vrt der tidligere..

- Okei, jeg sliter ekstremt med hovne bein nr jeg reiser, s dette er nok ikke for alle! Jeg reiser med slike sexy stttestrmper, for forhindre at beina mine skal bli til ballonger. I tillegg er det kjekt ta et par aspirin fr avreise, aspirin er nemlig blodfortynnende og hjelper da mot hovne bein. Hei fra gamla sjl kan du si!

- Jeg vet ikke hvor mange flyturer jeg har vrt p, hvor jeg har glemt kulepenn! Nesten overalt m man fylle ut skjemaer fr landing og s videre og det er s kjedelig sitte p flyet uten kunne fylle ut skjemaet fr du kommer frem til en servicedesk.

- Paracet er utrolig viktig, i hvert fall for meg som sliter med hodepine! Ingenting er verre enn reise med hodepine.. Man blir slapp og kvalm og tiden gr 3 ganger saktere enn normalt.

- Sist, men ikke minst powerbank! Det er s kjekt kunne lade hvor og nr du vil uten vre avhengig av et uttak.

• Publisert: 10.02.2018, 13:32
  • 5 kommentarer
  • Filippinene 2018

Flybilletter til paradis bestilt!

• 01.11.2017 11:27 Skriv en kommentar
  • W, oh my god!! I gr bestilte jeg flybilletter til meg og Caroline til en reisedestinasjon som vi har snakket om siden fr sommeren. Jeg fikk vite her om dagen at jeg fikk et par uker ferie i februar og Caroline har ftt de samme ukene. I gr ble det alts bestilt flybilletter til Filippinene(!!). , det er nesten ikke til tro, det ser jo s fint ut der.

Vi har googlet og tittet p steder i mange mneder og funnet ut at vi vil til Palawan, det skal bli s digg med litt sol og vame midt p vinteren!