Mine Kategorier

Filippinene 2018

Ny video: Filippinene pt. 2

• 19.03.2018 14:46 Skriv en kommentar
  • Jeej, det har tatt sin tid, men nå har jeg endelig fått redigert ferdig siste videoblogg fra Filippinene? Håper dere liker den!

Ellers i dag skal jeg på jobb! Helgen er allerede over og nå starter en 6 dagers arbeidsuke dessverre, æsj skulle ønske jeg hadde et par dager til med fri, hihi.

Følg meg på Instagram - Følg meg på Facebook - Følg meg på YouTube

• Publisert: 19.03.2018, 14:46
  • Filippinene 2018

Video fra Filippinene er ute!

• 27.02.2018 21:36 Skriv en kommentar
  • Endelig er videoen ute!! Første vlog fra Filippinene ligger nå på YouTube, så sjekk den ut😀😀

Følg meg på Instagram - Følg meg på Facebook - Følg meg på YouTube

• Publisert: 27.02.2018, 21:36

Goodbye Philippines

• 24.02.2018 14:30 Skriv en kommentar
  • Æsj, nå sitter vi på flyplassen og venter på flyet vårt som går til Dubai om 3 timer..

Disse to ukene har gått altfor fort og jeg har så mye mer lyst til å hive meg på et fly til Hong Kong eller Bali istedenfor, bare for å kunne oppleve flere steder..

Jeg gruer meg skikkelig til å komme hjem til minusgrader, snø og jobb. Det eneste som jeg gleder meg til, er å se familie og hunden min Oliver. Planen i morgen er å fyre i peisen som bare det, lage kylling tandoori og se på film med dyna i sofaen. Siste kveld med ferie skal virkelig nytes, selv om det er i Norge.

Manila. Jeg har ikke følt meg utrygg her en eneste gang og vil anbefale andre å dra hit i et par dager om man først er i Filippinene, det har vært en perfekt kombinasjon av solferie og storbyferie med shopping.

Lobbyen på det fine hotellet vi har vært på i et par dager i Manila.

• Publisert: 24.02.2018, 14:30
  • 5 kommentarer

Innkjøpene fra Mall of Asia

• 24.02.2018 08:47 Skriv en kommentar
  • Da er siste dag kommet og vi sitter i skrivende stund og henger på kjøpesenteret, siden flyet ikke går før 00:05 i kveld/natt.

Selvfølgelig har det blitt enda litt mer shopping i dag, men den store handledagen var i går, haha.

Det er som sagt helt sykt billig her, så istedenfor 800-1400kr for Nike sko hjemme, kjøpte jeg et par til 500kr, det ble også en del bukser, jakker osv. Det meste ser dere på bildene, selvom det kanskje ikke er like lett å se hva alt er.

Både jeg og Caroline har fått oss masse fint og til sammen betalte vi ikke en gang 3000kr tror jeg. Vi har handlet en del merker som pleier å være dyre, som Adidas, Nike og Dickies. Skulle ønske Manila ikke var så langt unna, for da hadde jeg dratt hit flere ganger i året bare for å shoppe, hihi.

En som ble litt sliten etter dagen i går.

På kvelden dro vi som sagt på kino og vi så Black Panther, den var kjempe bra! Skikkelig bra humor og bra laget. Til sammen for to billetter, stor popcorn og to store brus betalte vi 780 filippinske pesos som er 118 norske kroner, syyykt!

• Publisert: 24.02.2018, 08:47

Shopping i Manila

• 23.02.2018 10:30 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 17:22

I går nevnte jeg at vi var en tur innom Mall of Asia, der har vi brukt mesteparten av dagen på i dag også. Kjøpesenteret er det fjerde største i hele Filippinene og jeg tror ikke vi har vært i nærheten av å få med oss alle butikkene en gang. Vi har gått og gått, så vi er helt ødelagte i beina nå.

Vi startet dagen med en amazing frokost for min del, som elsker varm mat. Jeg spiste nudler, ris, pasta og pannekaker, mens Caroline spiste et par rundstykker, haha.

Vi har brukt mange timer på senteret i dag og har til og med gått frem og tilbake til hotellet en gang, for å legge fra oss litt handleposer.

Vi har shoppet litt og fått oss kjempe mye fint, jeg har blant annet fått med ny kåpe, nye Nike sko, sports-bh, tre bukser og mye mer. Jeg har tatt bilde av det, så skal vise i et eget innlegg😃

Forsiden av Mall of Asia er egentlig ganske fin, midt i rundkjøringen er det en stor globus. Om kvelden så lyser den, kjempe kult! Planen nå er å roe beina litt før vi går tilbake til senteret igjen, for å spise og dra på kino. Det blir gøy å teste! Vi skal se Black Panther og en billett koster 42 norske kroner!! Prisene her er så syke, jeg får aldri sagt det nok..

(Utsikten fra rommet vårt)

• Publisert: 23.02.2018, 10:30

Touchdown Manila

• 22.02.2018 15:48 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 22:48

Okeei dere, dagen i dag har vært ganske så j*vlig egentlig..

Vi startet dagen med å stå opp halv 5, fordi vi skulle få transport til flyplassen klokken 6. Transporten var ikke på plass før halv 8, så det startet allerede her. Turen til flyplassen tar btw 4-5 timer med bil, når man først har startet å kjøre.

Når vi da endelig fikk transport og var klare for veien, hentet vi 7 andre mennesker så klart og det tok jo nesten 2 timer i seg selv. Småstressa var vi, siden bilturen var lang og flyet gikk kvart på 4.

Veiene i Palawan er noe av det verre jeg har vært borti, det er humpete, noe grusvei og svingete så du aldri skulle tro det. Sjåføren vår var heller ikke en perfekt sjåfør, her gikk det i rykk og napp hele tiden. Jeg sliter med å bli bilsyk i seg selv, så det var så klart ikke noe unntak på denne turen. Første stoppested fikk jeg «heldigvis» kastet opp og følte meg bedre med en gang. Etter en times tid på veien igjen merket jeg at det kom på nytt. Jeg satt helt bakerst i vanen med mange mennesker ved siden av og utgangen var flere rader fremover.. Takk og lov for Caroline som mannet seg opp og skrek «Can we stop? She?s sick! She?s going to puke», hahaha, litt flaut kan du si, men det var godt å få kommet ut i veien litt.

(Mall of Asia)

Etter en av de verste bilturene ever, var det tid for fly, som vi heldigvis rakk. Turen har altså gått til Manila, hvor vi har planer om å shoppe litt, ta en tur på kino og sole litt til. Må nevne at det kanskje ikke bare var bilturen det var noe galt med i dag, for etter en stund på hotellet, skulle jeg og Caroline til Mall of Asia for å spise, men jeg måtte raskt snu, finne en do og kaste opp litt mer. Det samme skjedde med Caroline rett etterpå, så det må jo være noe vi har reagert på?

Unnskyld for et lite digg innlegg, men slik har altså min dag vært, haha! Heldigvis fikk jeg i meg litt nuggets fra McDonald?s som ikke har kommet opp igjen, det er et godt tegn😃

• Publisert: 22.02.2018, 15:48
  • Filippinene 2018

Ved stranden og bassenget!

• 21.02.2018 12:34 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 19:35

Omg, nå er det allerede siste dag her i El Nido! :( Vi har fått utnyttet den ganske bra da, så jeg er fornøyd.

Vi har i dag både vært på stranden og ved bassenget. Vi testet en ny strand i dag, som er ganske nærme hotellet vårt, stranden heter Lio Beach og der var det kjempe fint. Det var noen få restauranter og butikker og lite folk, utrolig deilig.

Jeg spiste på en grillrestaurant og bestilte meg skikkelig god, grillet kylling med ris, nam! Etter det kjøpte vi oss kokosnøtter, som vi har hatt lyst til å teste siden vi kom hit. Bildene ble kule, men smaken var ikke så god, haha. Blir ikke kokosnøtt igjen for å si det sånn ;)

Etter noen fine timer på stranden, dro vi tilbake til hotellet for å sole den siste tiden og vi tok et par drinker siden det var happy hour😃 Jeg kommer til å savne dette stedet noe innmari kjenner jeg. Solen, varmen, vannet, folket og de billige prisene. Æsj, godt det ikke er lenge til neste ferie, jeg teller ned dagene allerede nå, hihi.

• Publisert: 21.02.2018, 12:34

Solnedgang over El Nido

• 20.02.2018 09:17 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 16:17

I går dro vi på en bar kalt Republica Sunset Bar for å se på solnedgangen. Turen fra hotellet var på rundt 25 minutter og det kostet oss 44kr i bil dit, haha. Det er så latterlig billig her.

Vi var der litt over 5, siden solnedgangen gikk ned litt over 6. Da var det nesten helt fullt allerede, så det er ingen tvil at det er populært der! Jeg kan skjønne det, for utsikten derfra var helt syk!

Jeg bestilte meg en mojito og en sex on the beach mens Caroline bestilte et par pina coladas.

Solnedgangen var kjempe fin!! Vi hadde egentlig et bord uten noe særlig utsikt, men midt i solnedgangen var det et par som gikk og da fikk vi den beste utsikten😃

• Publisert: 20.02.2018, 09:17

En dag ved bassenget

• 19.02.2018 13:56 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 20:48

I dag har vi som sagt vært ved bassenget hele dagen. Det er sykt deilig å være ved bassenget på dette hotellet, for det er så og si bare oss to hele dagen, med noen unntak av et barn her og der.

Vi har fått jobbet en del med brunfargen i dag, så nå føler jeg meg endelig litt brunere enn når jeg kom😃

Skilla som jeg har fått er ikke så kul, men det er det ingen som ser nå på vinteren allikevel, hihi.

• Publisert: 19.02.2018, 13:56

In the jungle

• 19.02.2018 08:11 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 15:16

Ah, hotellet vårt er bare fantastisk altså, vi har så mye planter her at det er ikke noe problem å få fine antrekksbilder!

Vi ville jo egentlig på båttur i dag, på tour B, men den var kansellert i dag også. Vi har derfor hengt ved bassenget i hele dag og jobbet med brunfargen, spist lunsj og tatt en drink. Kjempe deilig! Jeg vil virkelig aldri hjem herfra :(

Skjørt fra H&M, topp fra Bik Bok, sko fra River Island

I kveld er planen å dra en tur på en bar en halvtimes tid unna, for å se på solnedgangen, ta noen drinker og spise middag!

• Publisert: 19.02.2018, 08:11
  • Filippinene 2018

White top and blue skirt

• 18.02.2018 09:06 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 16:03

I dag har vi bare vært ved bassenget og solt oss. Vi har spist en god lunsj, jeg pasta som alltid og Caroline spiste pommes frittes.

Jeg har vlogget smått i dag også, så tenkte å redigere litt video i kveld😃

Her ser dere et antrekk jeg har hatt på meg, jeg elsker virkelig skjørtet kombinert med off shoulder topp!

Topp og skjørt fra Bik Bok

I kveld har vi ingen spesielle planer, det blir nok bare en middag og kanskje et par drinker! I morgen er det forhåpentligvis duket for båttur igjen😃

• Publisert: 18.02.2018, 09:06
  • Filippinene 2018

En fantastisk dag på havet

• 17.02.2018 12:55 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 19:50

Heei! Nå ligger jeg og Caroline i sengen og chiller litt etter mat. I dag har vi nemlig vært på havet, så det var digg å komme tilbake på hotellet for å spise noe igjen.

Vi skulle egentlig ta Tour B i dag, men den var kansellert, derfor ble det Tour C istedenfor😃 Det gjorde jo ingenting, for planen var å dra dit også.

Første stopp på Tour C, var Helicopter Island, som har fått navnet sitt fordi det ligner på et helikopter langt unna. Det var en søt, liten øy som vi gikk i land på. Her brukte vi cirka en halvtimes tid på å sole oss litt.

Hidden Beach og Secret Beach var to av stedene vi dro og som navnene tilsier, var de litt bortgjemt.

Vi måtte gå og svømme for å komme frem til de, sykt merkelig at det kan være så fine strender bak og inni fjellet.

Star Beach var stranden vi spiste lunsj på, vi fikk servert blåskjell, reker, tunfisk og kotelett. Med andre ord, jeg spiste ris og vannmelon :):) Sånn er det å være kresen..

Siste stopp var Matinloc Shrine. Her fikk vi snorklet og badet litt. Jeg gleder meg til å klippe sammen videoen med alle klipp fra GoProen, jeg har filmet helt sykt mye😃

• Publisert: 17.02.2018, 12:55

Siste stopp: Shimitzu Island og Big Lagoon

• 17.02.2018 11:52 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 18:45

De to siste stoppestedene på Tour A var Shimitzu Island og Big Lagoon.

Vannet rundt Shimitzu Island var helt sinnsykt, vi fikk snorklet litt og tatt innover oss at vi faktisk var på det perfekte stedet her og nøt den siste tiden.

Big Lagoon var en større lagune enn Small Lagoon, men jeg syns personlig Small Lagoon var «finere», ikke at det var stygt der, haha.

I Big Lagoon gikk vi i vannet hele veien for å titte, vi kunne padle kajakk her også, men det droppet vi, siden det allikevel var så lavt vann så vi kunne gå.

• Publisert: 17.02.2018, 11:52

Secret Lagoon

• 16.02.2018 22:08 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 4:46

Her kommer neste del av båtturen vår! Neste stopp var Secret Lagoon. Som dere ser, er vannet her helt rått, det er kjempe blått og skikkelig klart!

Jeg har jo drømt meg bort i flere måneder via bilder, men det er noe helt for seg selv å faktisk oppleve det og se det med egne øyne.

Klokka er bare 4:46 her i Filippinene, på morgenen, jeg har skikkelig teit døgnrytme om dagen! Vi legger oss 8 og står opp dødstidlig, haha. Vi var faktisk flinke i går og var oppe til klokka ble 10, så vi tok noen drinker og spiste Crêpes med nutella, men det hjalp tydeligvis ikke så veldig.. Jaja, sånn er det!

Uansett! Secret Lagoon var altså det tredje stoppet på «Tour A» som vi tok og her var det da en hemmelig lagune, men det skjønte dere kanskje, hihi.

Man måtte gå i vannet for å komme til lagunen, klatre igjennom et hull i fjellet og så var man der.

Jeg har ingen bilder av selve lagunen, for det var så folksomt der, men her har dere meg som poserer i vannet der inne i hvert fall. Resten av bildene er fra øya der Secret Lagoon er😃

• Publisert: 16.02.2018, 22:08

7 Commando Beach og Small Lagoon

• 16.02.2018 13:17 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 20:15

I dag fikk vi endelig dratt på båttur! Vi har vært mange steder, men jeg tenkte å dele opp disse i flere innlegg 😄

Vi startet båtturen med en kjapp tur innom en øy, der stranden «7 Commando Beach» ligger. Det var sykt fint der og en veldig bra start på turen. Vi gikk frem og tilbake i vannkanten og nøt at vi endelig hadde fått oss båttur, etter flere dager med venting.

Neste stopp på turen var «Small Lagoon». Det var en ganske så stor lagune, som vi valgte å utforske ved å padle kajakk. Å padle kajakk var sykt tungt as, beina begynte å verke etter bare 5 minutter, haha.

Det var en utrolig spesiell opplevelse, vannet var så klart og det var bare så urolig vakkert der. Er det virkelig mulig liksom!?

Ikke glem å følge meg på Instagram for flere bilder og legg meg gjerne til på snapchat, der heter jeg «emiluss»😃

Stay tuned for flere innlegg om turen, det kommer mange fine bilder!

• Publisert: 16.02.2018, 13:17

Fossefall og Nacpan beach

• 15.02.2018 10:46 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 17:45

Ah, for en dag dere! Det ble ingen båttur i dag heller, siden det var overskyet og blåste.. Vi som hadde så lyst til å dra på båttur, jaja, vi håper i hvert fall at det blir én båttur denne ferien, selv om planen er tre båtturer!

Siden planene ble endret måtte vi finne på noe annet, så vi leide en scooter fra hotellet og kjørte til et fossefall som heter Nagkalit-Kalit waterfall.

Vi måtte gå i jungelen i 30-40 minutter, før vi var fremme, men det var det absolutt verdt! Svetta rant og vi pesa som bare det, men vi kom frem til slutt og det var kjempe pent der😃

Det er over 5 år siden jeg kjørte scooter, men det gikk overraskende bra faktisk, vi fikk kun låne en, siden resten hadde flatt dekk, så da måtte jeg ha Caroline bak. Sykt at man egentlig kan ha både 2, 3 og 4 stk på en scooter her nede, haha. I tillegg kjørte vi uten hjelm! Takk og lov for at det gikk bra ;) Godt jeg er flink si.

Etter fossefallet, kjørte vi videre til Nacpan beach, som skal være en av de fineste strendene her, uten at det er så veldig med folk. Det var kjempe pent der og vi fikk solt oss litt, spist mat og tatt bilder, før turen gikk videre til hotellet igjen.

Vannet var sykt fint her, jeg gleder meg til å få utforsket enda mer, forhåpentligvis, via båt i morgen!

• Publisert: 15.02.2018, 10:46

En oppdatering fra Filippinene

• 14.02.2018 08:11 Skriv en kommentar
  • Hey babes!
    I dag er dag nummer 2 her i Filippinene, vi har ikke gjort stort enda, derfor har det blitt litt dårlig med oppdateringer.
    I dag ville vi egentlig på en båttur, men siden det er meldt regn og torden, så er alle turer avlyst. Det har vært overskyet helt siden vi stod opp, men heldigvis ikke noe regn enda.
    Siden vi ikke er på båttur, har vi ikke gjort annet enn å ligge i senga og chille, haha. Vi tar det helt lugnt da for å si det sånn.
    I morgen er været meldt mye bedre, så satser på å ha en hel drøss med bilder å dele med dere da😄

I går var vi forresten en liten tur i byen her og jeg fikk kjøpt meg en strandveske, som jeg hadde klart å glemme og pakke med meg.. Det ble en pizza på deling til kveldsmat, før vi dro til hotellet igjen for å sove.
    Det er utrolig deilig å ha ferie merker jeg, bare slappe helt av, spise det jeg vil og ikke tenke på noe som helst.

• Publisert: 14.02.2018, 08:11
  • 10 kommentarer

Endelig fremme i Filippinene - et mareritt

• 13.02.2018 03:47 Skriv en kommentar
  • Lokaltid Filippinene 10:45

Hei fra El Nido, Filippinene!

Herregud, for noen timer det har vært for å komme hit.. Flyturene i seg selv gikk veldig bra, det tok ett fly på 6,5 time, et fly på 8,5 time og et fly på 1 time for å komme hit.

Vi landet til slutt i en by her på øyen Palawan som heter Puerto Princesa og denne byen er ca. 3-4 timer med bil unna El Nido.

Når vi endelig kom frem i Puerto Princesa, så stod det en sjåfør utenfor flyplassen med skiltet «Emilie Andersen and CO», vi fikk gått i vanen og satt oss klare. Etter rundt 15 minutter, så må vi bytte van, for de ville samle flere personer i en, og det er jo greit.

Sjåføren vår var ikke akkurat så veldig rask av seg, vi kjørte til et annet sted for å vente på 3 personer til, som skulle være med. Det tok 45 minutter! Min tålmodighet var ikke akkurat på topp da for å si det sånn, ikke etter så lang reise. Jeg ville bare komme meg fremover, siden det var snakk om 3-4 timer..

Uansett, endelig kom vi frem, klokken var 02:30 lokaltid og vi ville bare komme oss i seng.

Vi var (så klart) siste hotell som ble sluppet av og tror dere ikke håndbagasje-kofferten min ikke hadde blitt tatt med i den nye vanen vi byttet til?! Jeg og Caroline dobbeltsjekket når vi byttet van, men tydeligvis ikke godt nok. Her ligger alt av kamerautstyr, MacBook, alle kontantene jeg tok ut og mye mer... Herregud tenkte jeg, nå er alt borte.

Vi ordnet med sjåføren at han skulle ringe hotellet i dag, og de på hotellet sier at de er på vei fra Puerto Princesa igjen nå. Altså flaks?? Et mareritt har blitt til en drøm igjen. Tenk å miste alt det jeg hadde i den kofferten, det hadde vært helt forferdelig. Jeg så for meg at den helt klart var stjålet og borte for alltid.

Nå skal vi kose oss ved bassenget en stund, før vi tar en tur til byen for å titte litt😄

Ikke glem å følge meg på Instagram for mer bilder @emilie_helle og Snapchat «emiluss».

• Publisert: 13.02.2018, 03:47

Endelig!

• 11.02.2018 12:59 Skriv en kommentar
  • Nå har vi ankommet Gardermoen og har fått i oss litt mat og en øl! Flyet går om en times tid, så nå skal vi straks innom kiosken og kjøpe litt drikke og snacks, så vi er klare for den lange reisen. Neste gang vi snakkes, så har vi ankommet Filippinene og jeg merker reisefeberen bare blir verre og verre, haha.

Vi har heldigvis lagt ut litt ekstra penger i flybillettene våre, slik at vi har seter for oss selv. Det er slike twin-seats, der det kun er to og to, noe jeg er sykt glad for at vi har betalt for. Når man skal reise så langt, er det veldig greit å slippe en tredjemann som må på do hele tiden.

• Publisert: 11.02.2018, 12:59
  • 8 kommentarer
  • Filippinene 2018

Dette kamerautstyret pakker jeg med meg

• 10.02.2018 17:35 Skriv en kommentar
  • Jeg er i overkant glad i å ta bilder og filme, så da må man faktisk ha med mer enn bare en iPhone på tur, haha!
    I min koffert til Filippinene finner man en del kamerautstyr for å si det sånn.

Kamerautstyret jeg har pakket for denne turen er:

- Speilrefleks med to objektiv (ett ikke avbildet her). For bra kvalitet på generelle bilder og antrekksbilder.

- Olympus Pen for enklere bilder, i tillegg kan jeg overføre bilder rett fra kameraet til mobilen, slik at jeg slipper PC der og da. Det er også mye enklere å drasse på enn speilrefleksen.

- GoPro med fjernkontroll, undervannshus og selfiestang. Til å ta bilder og videoer under vann så klart!

- 2 stk minnekort, et som jeg bytter mellom kameraene og ett mini (med adapter) til GoPro.

- GorillaPod. For å kunne vlogge uten at jeg har kameraet helt oppi ansiktet. Jeg får kameraet lenger bort fra meg og får med mer i videoene jeg skal filme. I tillegg kan jeg feste dette hvor som helst, om jeg ønsker å ta bilde med selvutløser.

• Publisert: 10.02.2018, 17:35
  • Filippinene 2018

Reisetips: Dette burde du ha i håndbagasjen

• 10.02.2018 13:32 Skriv en kommentar
  • I morgen er avreisedagen her! Oh my god, jeg gleder meg helt sykt mye!!

I dag er jeg på jobb for siste gang på 15 dager, det er jo bare deilig å tenke på😀

I den anledning at jeg reiser i morgen, har jeg laget et innlegg med hva man burde ha med i håndbagasjen sin når man er på tur. Jeg har reist en del i livet mitt og har derfor blitt flinkere og flinkere til å pakke med årene. Før hadde jeg med med 8 par sko og 20 antrekk for 6 dager liksom, nå er jeg litt mer rutta, både på koffertpakking og håndbagasje.

Vi skal reise i ca. 35 timer før vi endelig er fremme i El Nido, Palawan i Filippinene(!!) og da er det greit å ha litt å gjøre på reisen og å holde seg fresh.

Her kommer mine tips til hva du burde ha med i håndbagasjen:

- Å høre på musikk eller å se på film kan bli kjedelig i lengden, derfor er det perfekt å ha med noen bøker, så man kan få tiden til å gå.

- På flyet er det alltid så tørr luft, så det er deilig å kunne smøre ansikt, lepper og hender og gi det litt fuktighet. Pakk med håndkrem, ansiktskrem og leppepomade! Bare pass på at det er under de 100 ml man har lov til å ha med på fly.

- De fleste har i dag powerbanker for å kunne lade mobilen ved lange turer, men om man har en mellomlanding og har mulighet til å lade på vanlig måte, så er det gull! Det er ikke overalt det er «vanlige» uttak, så en adapter er et must. Da sparer du powerbanken litt og kan heller bruke den ved en senere anledning.

- Navnelapp på håndbagasjen er også veldig kjekt! Jeg går rundt med en helt vanlig, svart koffert som håndbagasje og det er jeg ikke alene om. Derfor er det greit å kunne ha både et kjennetegn og informasjon tilgjengelig om noen skulle ta den ved en feil. (Ja, jeg har navnelapp fra Harry Potter, hehe)

- Reisedokumenter er i hvert fall et must! Mange går i dag rundt med dette på mobilen, som helt sikkert fungerer bra, men jeg liker å ha dette på papir. Her har jeg alt fra bussbilletter, flybilletter, alle reisetider og informasjon om hotellet på ett og samme sted.

-Headset eller ørepropper er viktig å ha for å ikke kjede seg i hjel. De aller fleste langdistanse-fly har i dag skjermer for alle, slik at man kan se på film og serier, jeg syns da det er best å ha sitt eget utstyr. Ørepropper man får på fly er ofte gjenbruk, og det er lite deilig å tenke på alle de ørene som har vært der tidligere..

- Okei, jeg sliter ekstremt med hovne bein når jeg reiser, så dette er nok ikke for alle! Jeg reiser med slike sexy støttestrømper, for å forhindre at beina mine skal bli til ballonger. I tillegg er det kjekt å ta et par aspirin før avreise, aspirin er nemlig blodfortynnende og hjelper da mot hovne bein. Hei fra gamla sjæl kan du si!

- Jeg vet ikke hvor mange flyturer jeg har vært på, hvor jeg har glemt kulepenn! Nesten overalt må man fylle ut skjemaer før landing og så videre og det er så kjedelig å sitte på flyet uten å kunne fylle ut skjemaet før du kommer frem til en servicedesk.

- Paracet er utrolig viktig, i hvert fall for meg som sliter med hodepine! Ingenting er verre enn å reise med hodepine.. Man blir slapp og kvalm og tiden går 3 ganger saktere enn normalt.

- Sist, men ikke minst powerbank! Det er så kjekt å kunne lade hvor og når du vil uten å være avhengig av et uttak.

• Publisert: 10.02.2018, 13:32
  • 5 kommentarer
  • Filippinene 2018

Flybilletter til paradis bestilt!

• 01.11.2017 11:27 Skriv en kommentar
  • Wææ, oh my god!! I går bestilte jeg flybilletter til meg og Caroline til en reisedestinasjon som vi har snakket om siden før sommeren. Jeg fikk vite her om dagen at jeg fikk et par uker ferie i februar og Caroline har fått de samme ukene. I går ble det altså bestilt flybilletter til Filippinene(!!). Ææ, det er nesten ikke til å tro, det ser jo såååå fint ut der.

Vi har googlet og tittet på steder i mange måneder og funnet ut at vi vil til Palawan, det skal bli så digg med litt sol og vame midt på vinteren!