Mine Kategorier

Island 2017

Blue Lagoon Iceland

• 22.10.2017 17:24 Skriv en kommentar
  • Avslutningen på dagen i går var fantastisk!

Vi kom frem til Blue Lagoon i 5 tiden og hadde helt til halv 8 på oss for å bade og slappe helt av.

Jeg tok ikke med meg kameraet mitt i vannet, men mobilen ble med for litt bilder.

Det var sykt godt å komme uti det varme vannet etter å ha fryst hele dagen for å si det sånn! Det var kjempe pent der, selv om det var litt mye mennesker..

Vi kjøpte inngang som inkluderte håndklær, en valgfri drink og to ansiktsmasker. Jeg glemte å ta med sminkefjerner, så det ble ikke noe maske på meg, men Caroline fikk testa det.

Vi valgte øl begge to som smakte ganske bra i det varme vannet.

Jeg vil si denne guida turen var helt perfekt! Man fikk liksom se sykt mye uten at det var altfor mange timer mellom hvert stopp og med en avslutning på blå lagune var det bare helt supert😄 hvis noen skal til Island så sjekk ut den turen, vi var på Golden Circle tour.

• Publisert: 22.10.2017, 17:24
  • 26 kommentarer

En dag i Island

• 22.10.2017 14:17 Skriv en kommentar
  • Nå er det allerede siste dagen her i Island og vi må snart dra til flyplassen:( flyet går 16:40 lokaltid og vi lander på Gardermoen 21:15, så i kveld er vi sent hjemme! Gleder meg allerede til å legge meg i senga hjemme, haha.

Nå har jeg litt tid til flere bilder og mer tekst enn det jeg hadde i går, for senga kalte noe skikkelig etter en laang dag på tur.

Vi skulle bli hentet av en minibuss mellom 8:30 og 9, så vi var der 8:15 for å være helt sikre. Selvfølgelig kom guiden akkurat 9, så vi frøs jo ihjel..

Det var heldigvis ikke så langt til første stopp, rundt 45 minutter kanskje, så var vi i Thingvellir Nasjonal Park.

Det var kjempe fint der, man så mange høye fjell med snø på toppen, fossefall og vakkert landskap.

Neste stopp var Gullfoss, en sykt stor og fin foss! Her kjøpte vi oss kakao med krem og tittet litt før det var videre til Geysirene. Det er de hullene i bakken som skyter opp vann hvert 5-10. minutt, sykt gøy å oppleve.

Når vi var å så på geysirene spiste vi også lunsj. Det ble cheeseburger på Caroline og chicken nuggets på meg, midt i blinken for å si det sånn.

Guiden vår stoppet også innom et sted så vi fikk besøke noen hester, de var så søte!

Siste stopp var Blue Lagoon, men der var det så fint, så det fortjener en egen post! Stay tuned<3

• Publisert: 22.10.2017, 14:17

Herregud for en dag

• 22.10.2017 00:08 Skriv en kommentar
  • Jeg må bare starte med wow! Island er så fint<3<3

Etter dagsturen i dag har vi fått sett kjempe mye. Vi har vært i Thingvellir Nasjonal Park, Gullfoss, Geysir, Kerid krateret og vært på Blå Lagune.

Jeg må nesten bare runde av med noen bilder og avslutte, for nå er vi såå stuptrøtte og jeg vil bare sove! Nattinatt.

Jeg kommer sterkere tilbake i morgen med mer av hva vi har gjort og mange, mange bilder!

• Publisert: 22.10.2017, 00:08

Snapshots fra Island

• 21.10.2017 15:07 Skriv en kommentar
  • Vi er as we speak på en guidet tur rundt på Island, så derfor blogger jeg nå fra mobilen og med litt mobilbilder fra dagen. Det kommer så klart flere bilder i kveld fra kameraet mitt og jeg gleder meg til å vise dere😄

Har allerede tatt mange fine bilder, herregud så fint det er her, liker meg skikkelig her på Island altså, for et sted!

• Publisert: 21.10.2017, 15:07
  • 8 kommentarer

Bilder fra Reykjavik

• 20.10.2017 20:59 Skriv en kommentar
  • Her kommer flere bilder fra i dag! Vi har ruslet rundt i hovedgata der vi bor og gikk og tittet på Hallgrimskirkja oppi gata her også, den var sykt kul, minner om et romskip eller noe, haha! Innsiden var også fin + utsikten da!!

• Publisert: 20.10.2017, 20:59
  • 10 kommentarer
  • Island 2017

Det tok 10 timer å komme hit!

• 20.10.2017 18:21 Skriv en kommentar
  • Heei fra Island! Herregud, vi er allerede slitne og ligger nå i senga og chiller og varmer oss. Det er så surt ute selv om vi har kledd oss ganske godt.

Siden vi stod opp i natt klokken 02:15 og frem til vi endelig kom frem til hotellet her i Reykjavik, tok det 10 timer. Jeez for en lang reise det faktisk blir selv om Island ikke er så langt unna.

Reiseruten vår var fra Fredrikstad til Sarpsborg med bil og tog fra Sarpsborg til Oslo S og fra Oslo S til Gardermoen.

Etter et par timer med venting tok da flyet 2 timer og 45 minutter og etter dette var det buss fra flyplassen og til bussterminalen i byen. Fra bussterminalen til hotellet gikk vi til fots i typ 20 minutter og endelig kunne vi komme oss på rommet, woho!

Jeg har kledd meg i jakke fra Bik Bok (gammel), strikket genser fra H&M som er syykt varm og sko fra Timberland. Selv om jeg er ganske godt kledd som sagt, så regner det og er surt, så vi går rundt og fryser begge to.

Litt bilder fra byen kommer senere i dag, vi må snart komme oss ut igjen for å ta litt mer sightseeing!

• Publisert: 20.10.2017, 18:21

Island neste!

• 20.10.2017 08:45 Skriv en kommentar
  • Jaa, endelig er dagen her! Island står for tur og vi er på Gardermoen og venter as we speak.
    Flyet går 10:15 og det tar 2 timer og 45 minutter å fly. Vi lander klokka 11 lokaltid, så det ser jo ut som det bare tar 45 minutter å fly, men det er 2 timer tilbake i Island fant jeg ut, haha.

Visste dere at det er forbudt med snus og røyk på Island? Det fant vi ut nå, så det blir spennende å se om vi blir «tatt». Boten er ikke mer enn rundt 200kr for et tårn med snus eventuelt, men kjipt allikevel, haha!

I dag har vi egentlig ingen store planer, vi skal kun utforske Reykjavik litt og bli kjent med området rundt hotellet, spise litt og bare nyte at vi er på en liten tur. Jeg skal så klart ta masse bilder og få blogget mer i løpet av dagen

• Publisert: 20.10.2017, 08:45
  • Island 2017

Hit skal jeg om 12 dager!

• 08.10.2017 20:43 Skriv en kommentar
  • Woho, tiden frem til Island har gått så fort, det er helt sykt! Jeg skal reise med Caroline en liten helg, det blir kjempe koselig:* Jeg gleder meg til å se hva dette stedet har å by på, det ser jo så fint ut! Gleder meg mest til blue lagoon merker jeg, det blir digg!