Mine Kategorier

Los Angeles og San Francisco 2014

Venice Beach

• 23.03.2014 15:12 Skriv en kommentar
  • Idag stod jeg og Sara opp klokka 5 i San Francisco og satt nesa mot L.A. Vi var fremme snn i 1-halv 2 tiden.. Vi hadde jo tenkt kjre opp til Hollywoodskiltet, men vi fant ikke noe adresse til skrive inn p GPS'en s da droppet vi det og dro p Venice Beach istedet! Utrolig morsomt se alle de forskjellige menneskene der. Samme som i San Fran luktet det mye hasj der, skjnner ikke hva greia er.. Vi gikk langs stranda og gikk p Santa Monica Pier, morsomt se etter ha sett filmer derfra. Jeg har tenkt hele uken ta piercing i nesa, men har ikke ftt meg til gjre det, fr idag. Jeg bare gikk inn i en piercingbutikk helt spontant og tok piercing p 2 minutter, wii. Deilig vre litt spontan innimellom. Etter vi var p Venice Beach dro vi p Starbucks for ta en kaffe og deretter var det p tide levere leiebilen.. Etter en svnig flytur sitter vi n i Mexico City og venter p f ta fly videre til Puerto Escondido, det skal bli deilig komme "hjem".

• Publisert: 23.03.2014, 15:12

En dag i San Francisco

• 22.03.2014 07:15 Skriv en kommentar
  • For en dag dagen i dag har vrt, kjempe morsomt se byen! Selvom vi bare har hatt idag til se San Francisco har vi rekt det vi skulle. Etter frokost tok vi trikken til Fishermans Wharf som ligger ved havna. Derfra s vi Alcatraz, sjlver og Golden Gate Bridge p lang avtsand. Etter det gikk vi for ta den kjente "cable car" opp de sinnsykt bratte gatene her. Nr vi kom til enden av turen s vi litt i butikker og jeg fikk kjpt meg Vans jeg har nsket meg en stund. Det var den aller siste shoppingen, men jeg greide beherske meg sett bort i fra skoa, hehe.

Nr vi var ferdige dro vi p motellet vi hadde reservert og sjekket inn. Turen gikk videre til Golden gate Bridge etter det for se den bedre og for kjre over den. Siden vi har kabriolet mtte vi jo ta av taket nr vi kjrte over, selvom det var iiiskaldt var det verdt det, sykt moro! Middagen idag ble en pizza p oss hver som vi tok med p rommet. N er vi mette og skal legge oss. Imorgen skal vi starte kjre mot L.A. klokka 6 p morgenen.. Selvom det er kjempe tidlig blir vi nok glade for det senere, vi har nemlig tenkt til ta en siste sightseeing i L.A. p blandt annet Venice Beach, ogs vil vi kjre opp nrmere til Hollywood skiltet. Natta!

Fishermans Wharf.

Fishermans Wharf, Alcatraz fengselet.

Inne i en cable car.

Cable car.

Golden Gate Bridge.

Selfie i caben p Golden Gate, haha!

• Publisert: 22.03.2014, 07:15

Fremme i San Francisco

• 21.03.2014 07:35 Skriv en kommentar
  • Etter 9 timer med kjring langs Pacific Highway fra L.A. er vi endelig kommet frem i San Francisco (for ca. 3 timer siden). Kjreturen var faktisk ikke s lang i hodet mitt for veien var den samme hele tiden og vi kosa oss med musikk p veien! N ligger jeg og sara i senga og chiller. Vi som er i San Fran er meg og Sara ogs kjresteparet Christina og Hvard. For litt siden var vi ute og spiste p Flipper's. N er jeg nydusja og klar for sove. Imorgen er det blandt annet Golde Gate Bridge som str p planen, gleder meg til se den! Natta.

• Publisert: 21.03.2014, 07:35

Universal Studios i L.A.

• 20.03.2014 07:16 Skriv en kommentar
  • Idag gikk turen til Universal Studios, det ligger ca. 10 minutter eller noe fra motellet vrt med bil. Det frste vi gjorde nr vi kom dit var ta studiotouren for se p de forskjellige settene hvor mange filmer og serier har blitt spillt inn. P denne turen var ogs King Kong 360 i 3D med. Det gikk ut p at vi kjrte inn i en tunnel p kanskje 100 meter eller noe hvor veggene og alt var lerret. Vi hadde p oss 3D briller og midt inne i den lille tunnelen havnet vi midt i slsskampen mellom King Kong og de to dinosaurene, det var helt sykt bra laget at jeg skrek og hyla mens det holdt p og jeg kom ut med hakeslepp. Etter denne turen var ferdig gikk vi p The Simpsons Ride og denne var ogs helt sinnsykt awesome. Vi satt i en karusellvogn i et rom fullt av lerret. Vi hadde p oss 3D briller her ogs og nr det startet ristet vogna som om vi skulle vrt med i hendelsen. Turen gikk ut p at vi var i Krustyland som er et tivoli og vi hoppet og ble kastet forskjellige steder der. Tror det er den morsomte karusellen jeg noen gang har tatt. Man m har tatt den for skjnne det! Andre ting vi gjorde var se p Shrek 4D, ta Jurassic Park ride, Transformers 3D ride og The Mummy ride. Alt var kjempe morsomt, kjempe glad for den turen idag!

Nr vi var ferdige p Universal snn ved 5 tiden dro vi p The Grove som er en liten ggate med litt mer eksklusive butikker, men der hadde de Cheesecake Factory som bare mtte testes ut! Etter at vi ahdde bestillt maten vr merket vi at det var noe kjent med mannen som satt en rad bortenfor oss og det var sren i meg David Spade som spiller i Grown Ups(!!). Greit starstrucked selvom han ikke egentlig er s syykt kjent. Etter at vi spiste oss kjempe mette dro vi p et outlet som het The Ross hvor de hadde sykt mye klr og sko osv til kjempe billig pris. Jeg endte opp med begrense meg fra 9 ting til kun to topper, en cardigan og et par Levi's sko!

N chiller vi som alltid i senga p motellet og er klare for sov. Imorgen brer det til San Francisco med Sara, Christina og Hvard, wiii! (Kan ikke si jeg gleder meg supermye til 10 timer i bil, men det er nok verdt det!)

Sarah, Shrek, meg og Sarah.

Meg og Sara.

• Publisert: 20.03.2014, 07:16
  • 2 kommentarer
  • Los Angeles og San Francisco 2014

En dag med shopping i LA

• 19.03.2014 04:54 Skriv en kommentar
  • Idag var det vanskelig st opp etter den lange dagen igr, men vi kom oss opp. Jeg og Henriette dro frst p starbucks for ta litt frokost og etter det ble jeg med hun p Apple store hvor hun kjpte to iPhone 5s p en gang, haha! Begge var jo ikke til hun da selvflgelig. Etter det skulle hun til frisren s da mtte jeg Sara p Beverly Central Mall hvor vi shoppet en del, eller jeg shoppet en del og hun ikke fullt s mye.. Der var det Victoria's Secret, Aldo og en skobutikk med TOMS som jeg har cravet lenge. Det ble underty og bikini fra VS, et par hyhelte sko fra Aldo og et par mrkebl TOMS. Etter det dro vi til den store vintage butikken Iguana, for titte bedre enn forrige gang. Kom hjem med et par Levis shortser, en Levis bukse, noen flanellskjorter og mye annet. Nr vi gikk bortover Hollywood Boulevard, gata vi bor i, gikk vi p mange av stjernene p bakken, mtte jo ta bilde av noen av de!
    N ligger jeg og Sara i hver vr seng p motellet og ser p Criminal Minds, vi tenkte vi skulle g spise snart!

• Publisert: 19.03.2014, 04:54

Disneyland

• 18.03.2014 10:24 Skriv en kommentar
  • Herregud, for en fantastisk dag dette har vrt! Disneyland er virkelig "the happiest place on earth". Vi startet dagen med forsove oss en time, men vi kom fort igang og startet kjre mot Disneyland ca. kvart p 9. Kjreturen skal ta ca. 45 minutter, men med en surrete gps og tre smnervse jenter ble det litt feilkjring og turen ble p 1 time og 15 min isteden.. Vi kom hvertfall frem til slutt! Ken til billettluka og ken inn var ikke s lang som forventet og det var egentlig veldig deilig. Nr vi kom oss inn greide ingen av oss holde smilet tilbake, det var bare s utrolig morsomt vre der og se alt sammen. Frste som mter oss er resten av gjengen som hadde vrt tidlig ute. Flte meg som et lite barn idag og jeg elsket det!

Dagen idag har gtt i ett og vi har sett sykt mye av hele parken. Det som var det beste der inne var turen med Peter Pan, helt sinnsykt hvor bra laget det var. Spacemountain karusellen var ogs sykt morsom, man sitter i en berg og dalbane-ish karusell og du ser ingenting annet enn stjerner og du aner ikke hvor det svinger i det hele tatt, kjempe morsomt bortsett fra at vi stod i k i 70 minutter p den.. Det aller beste og det sykeste noensinne var Pirates of the Caribbean-turen, herregud s bra laget det var! Vi satt i en bt som gikk under bakken og vi fikk se mye forskjellige pirat-scener og alt var med dukker, men som s helt menneskelige ut, turen varte i 5-10 minutter.

N ligger de to andre og sover, s det er p tide at jeg gjr det og, klokka er nemlig 2 p natten her n.. Imorgen str shopping hyest p lista, natta!

Bildene beskriver en liten del av hvor fantastisk Disney er, det er helt rtt alts!

• Publisert: 18.03.2014, 10:24
  • 2 kommentarer

Sightseeing i L.A.

• 18.03.2014 09:20 Skriv en kommentar
  • Innlegget ble skrevet igr, men det var umulig f lastet opp noen bilder, men n fungerte det heldigvis!

Etter at vi slappet av litt p motellet istad gikk vi ut langs gata for lete etter en Mc'Donalds for spise frokost, greit sen frokost som ble klokkaa 2! Vi brukte lang tid fr vi fant en, men vi var s gira p det s vi gikk og gikk. Mens vi gikk langs Hollywood Boulevard ble vi stoppet av en mann som jobbet med sightseeing, etter at han la frem hva som inngikk i turen ble vi solgt og avtalte dra p turen 15.30. Etter maten, en frappe fra Starbucks og en tur innom den kuleste vintage butikken ever, dro vi p sightseeing! Vi startet med en tur litt opp i "fjellet" for se p utsikten til downtown L.A. og for se p Hollywood skiltet p avstand. Bare det var helt awesome i seg selv, jeg er blitt helt frelst av denne byen! Etter dette kjrte vi lenge rundt og s p husene til kjendiser i Beverly Hills. Vi s blandt annet huset til Christina Aguilera, Orlando Bloom, Dr.Phil, Jeniffer Lopez, George Clooney, Michael Jackson, huset som ble spillt inn i Fresh Prince of Bel Air, Playboy Mansion og mange andre. Turen gikk videre til kjre rundt for se p masse annet bl.a. Rodeo Drive. Herregud s mye vi har sett, det har vrt helt fantastisk. Vi gikk av ved Hard Rock Cafe og Madame Tassauds, vi greide selvflgelig ikke holde oss unna sistnevnte s da gikk det litt tid til se p mange kule voksdukker. Nr vi var ferdige gikk vi tittet litt i butikker og jeg endte opp med kjpe meg et skjrt og en t-skjorte fra H&M, haha.

Vi har n chillet en stund i sengene vre med take out thaimai og Big Bang Theory p tv'n, life is good! Imorgen skal vi p Disneyland, n gleder jeg meg kjempe masse!

Dette er huset til Christina Aquilera!

Huset de spilte inn Fresh Prince of Bel Air!

Har det forelpig helt awesome!

• Publisert: 18.03.2014, 09:20

Leie av bil i LA!

• 16.03.2014 20:24 Skriv en kommentar
  • Woho, n er vi endelig kommet frem p motellet vi skal bo p i fire netter.

Nr vi stod opp idag dro vi rett fra hotellet. Vi tok to shuttlebusser fr vi kom frem til lokalet hvor vi leide bilen. Planen har alltid vrt kabriolet, s vi forhndsbestillte en Chrysler, men vi fikk en Mustang istedet. Utrolig morsomt cruise rundt i LA i en kabriolet! Sara, som er den som er 21 av oss, skal kjre hele tiden siden jeg og Henriette bare er 19.. Etter mye om og men med den dumme GPSen og rundt omkring i LA kom vi frem til Dixie Hollywood!

• Publisert: 16.03.2014, 20:24

Landet i LA!!

• 16.03.2014 10:55 Skriv en kommentar
  • Etter en dag med reising ligger jeg, Sara, Sarah og Henriette p Radisson Airport Hotel LAX. Klokka er kvart over 3 p natten, vi er kjempe trtte og slitne, men n venter vi p room service for vi sulter ihjel!

Dagen imorgen har vi planer om hente leiebilen vr klokka 10 og etter det blir det sightseeing, herregud som jeg gleder meg til det.