Mitt Arkiv

Mexico 2014

Ferie til LA og San Fransisco

• 28.02.2014 03:35 Skriv en kommentar
  • Hei! Lenge siden jeg har blogget, men har ikke skjedd noe spesielt i det siste uansett, bare skole og festing..
    Vi har ferieuke fra 14 mars til 23 mars, og da kan man dra hvor man vil, og det har vært mye om og men om hvor vi skal dra, men nå har vi endelig bestemt oss! Vi har tenkt på Bahamas, Jamaica, Cuba, New York, Miami og Los Angeles. Vi har bestemt oss for å dra til LA og leie bil for å kjøre til San Fransisco(!!). Vi har bestillt noen av billettene og hotell, noe mangler, men vi er hvertfall halvveis til å være ferdig booket. Tror det blir helt awesome, vi skal være skikkelige turister. Dra til Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach, Walk of Fame, Universal Studios, Disney world osv, det blir helt fantastisk å oppleve!
    Vi som skal dra er meg, Sara (min roomie), Sarah S, Sarah G, Henriette og Lina.

• Publisert: 28.02.2014, 03:35

Båttur og snorkling

• 24.02.2014 06:00 Skriv en kommentar
  • Aah, merker jeg begynner å savne hjem allerede. Alt fra menneskene til maten, er så lei den dårlige maten her at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg spiser liksom heller kjedelige brødskiver med Nutella enn å gidde å bruke penger på mat som ikke smaker noen ting..
    Men nok om det negative! Igår skjedde det svært lite så derfor gadd jeg ikke blogge, hadde jo ikke noe å skrive uansett. Idag derimot har det skjedd mye.
    Jeg og Sara forsov oss idag til båttur, jeg hadde på to alarmer, men noe må ha skjedd ellers har jeg vært zombie og skrudd av begge.. Vi ble hvertfall vekket av Linn Thea og Sunniva ti på 8, fem minutter senere enn vi skulle dra. Vi fikk en kjedelig og brå start på dagen for å si det sånn, men vi skyndte oss og var klare på fem minutter!
    Bilturen frem var på to timer, den var helt forferdelig, jeg ble så kvalm og forferdelig at jeg var på nippet til å kaste opp, det gikk heldigvis bra! Når vi kom frem leide vi snorkleutstyr og gikk på båten. Vi kjørte forbi noen fine strender på veien før vi kom frem til plassen der vi skulle snorkle. Snorklingen var morsom og veldig deilig og bare være i vannet, men det var veldig lite å se på i grunn.. Etter snorklingen gikk vi ombord og noen av oss hoppet av båten og ut i vannet. Jeg gjorde det og, skjønner ikke at jeg turte, var typ 5-6 meter eller noe. Når vi var ferdige fikk vi vite at resepsjonisten på hotellet vårt som var med på turen hadde stupet ut der vi hoppa og hadde brukket armen uten at noen oss hadde fått det med oss, stakkar!

Linn Thea, Sunniva, Sara, Julie B, Sarah G, Ellen, Kari og Benedicte

Heidi, Inger, meg og Sunniva

Linn Thea

Vi kjørte videre til en annen strand som var veldig pen og vi fikk endelig litt lunsj, eller frokost for min del som ikke spiste noe på morgenen. Jeg bestilte meg kylling fajitas, spiste bare kyllingen selvfølgelig fordi det var masse rare grønnsaker ved siden av som ikke jeg spiser.
    Etter to timer der dro vi tilbake og begynte å kjøre, før vi skulle hjem dro vi innom en butikk for å smaksteste Mescal, som er en drikke/shot som mexicanere drikker ofte. Jeg har enda ikke smakt og har heller ikke planer om det, hater shots! Jeg endte heller opp med å kjøpe meg en hodeskalle-pynt, vann og potetgull. Noen smakte også på frityrstekt gresshoppe, ooomg!!
    Etter to lange timer med bil tilbake igjen har jeg fått dusja og spist brødskiver, også har paraden til karnevalet også gått forbi verandaen her.
    Mange av de andre jentene har dratt ut nå, men det orker ikke jeg.. For det første er det skole klokka 9 imorgen og for det andre er jeg sykt sliten etter idag, skal heller prøve å lese litt lekser og se på One Tree Hill:-)

• Publisert: 24.02.2014, 06:00

Vorspiel

• 21.02.2014 23:20 Skriv en kommentar
  • Buenas tardes! Haha, vet aldri hva jeg skal starte innlegga med, så bruker litt av spansken vi har lært.
    Etter Ex. Fac igår var det fire timer før spansktimen startet, veldig langt og kjedelig egentlig, men jeg brukte tiden på å dra på Super Che med Sara, Kamilla, Linn Thea og Sunniva. Jeg kjøpte en flaske Smirnoff og red bull også noe drikkeyoghurter, alt for ca. 150 norske kroner, sykt billig!
    Etter spansken chilla vi og etterhvert begynte vi å ordne oss til vors som vi arrangerte på rommet vårt. 22 av oss ble pressa inn på rommet vårt og vi hadde det kjempe fett frem til vi skulle ut. Det ble Kabballah igår også, siden det var ladies night igjen.. Jeg tok ikke med meg noe penger så brukte ingenting, veldig deilig! Vi danset i mange timer og rundt halv 4 gikk jeg og noen andre av jentene hjemover for å sove. Nå sitter jeg i bassengkanten og avkjøler meg og må manne meg opp til enda en kveld ut, haha!

• Publisert: 21.02.2014, 23:20

Stranda, volleyball og fotball

• 20.02.2014 04:58 Skriv en kommentar
  • Hey! Idag har det skjedd mye fra morgen til kveld. Idag var ex. fac fra 9-12, merker at å ha samme faget hver dag ikke er så fett, men må bare komme meg igjennom det! Imorgen begynner vi allerede på bok nr. 2 og jeg merker jeg må lese mye bedre i den første vi har gått igjennom..
    Etter lunsj klokka 12 dro vi på stranda, det var meg og noen andre jenter der. Jeg hadde ikke vært på "vår" strand enda så det var på tide. Det er utrolig sterke og høye bølger her så det å bade er ikke så smart, men jeg og Sara holdt oss i vannkanten for å avkjøle oss.
    Halv 5 var det på tide med volleyball og fotballturnering, vi var seks lag til sammen. Det var veldig gøy, men jeg ble jo kjempe sliten som vanlig, haha. Vinnerne stakk av med en Captain Morgan flaske på deling så det gjorde ikke noe å ikke vinne, haha.
    Vi hev oss i dusjen når vi kom på rommet og da var det rett ut å spise, var sykt sultne!
    Nå er klokka 10, så nå er det natta:-)

Flotte poseringer på stranden..

Sarah, Lina og Kamilla som er flinke og trener på stranden.

Haha..

• Publisert: 20.02.2014, 04:58

Andre surfetime

• 19.02.2014 01:43 Skriv en kommentar
  • Hola! Nå har jeg nesten nettopp kommet hjem fra min andre surfetime, jeg er så sliten at salsa ble det heller ikke dag.. Jeg merker jeg er veldig sulten, så jeg skal spise her på hotellet nå. Merker det blir tidlig kvelden på meg idag for å si det sånn, blir så trøtt av å være i vann så lenge. Idag surfet jeg mye bedre enn forrige gang følte jeg, kom opp 3-4 ganger tror jeg det ble og jeg stod faktisk litt, så det var veldig morsomt:-D fikk ingen bilder av meg selv dag da, men var fotograf for andre, haha.

Her surfer Tarzan, en av surfelærerne våre.

• Publisert: 19.02.2014, 01:43

Marked

• 18.02.2014 03:12 Skriv en kommentar
  • Buenos noches! Nå er klokka 8 på kvelden her i Puerto Escondido.
    Idag har vi som vanlig hatt Ex. fac 9-12 og klokka 1 hadde vi "spansktime". Vi dro på markedet idag istedet for å prøve å bruke litt spansk. Jeg endte selvfølgelig opp med å kjøpe meg en genser, noe jeg absolutt ikke trenger, men.. Haha.
    Når jeg kom hjem var jeg så sliten og hadde vondt i hodet (som vanlig) og måtte bare legge meg ned for å sove. Jeg hadde planer om å dra på salsa idag, men det sov jeg over.. Får ta det igjen imorgen:-D nå har jeg nettopp spist middag/kveldsmat med Sara her på rommet, tenkte vi skulle prøve å være litt sparsommelige så nå gikk det i brødskiver.

• Publisert: 18.02.2014, 03:12

Dagen gjennom iPhone

• 17.02.2014 04:01 Skriv en kommentar
  • Hola! Dagen idag har vært en deilig, avslappende og lite innholdsrik dag, vi sov "lenge", jeg til 10 og Sara til halv 11. Veldig deilig å sove ut litt. Mesteparten av dagen har gått ut på å slappe av ved bassenget eller i senga.
    Nå har vi nettopp kommet hjem fra middag og frozen yoghurt, det var meg, Sara, Kamilla, Rebecca, Sunniva og Linn Thea.
    Nå må jeg lese litt så jeg er litt klar til Ex.fac timen imorgen:-)

Linn Thea (linntheap.blogg.no) og Sunniva (sunniimexico.blogg.no)

• Publisert: 17.02.2014, 04:01

Valentines party og utflukt

• 16.02.2014 04:10 Skriv en kommentar
  • Nå sitter jeg ute og blogger, klokka er kvart på 9 på kvelden:-)

På kvelden igår vorset vi en del jenter på rommet til Sara og meg, før vi skulle videre på beach cluben vår og deretter på valentines party på Kabballah. Kvelden før var vi jo på samme sted og da drev de å rigget opp til kvelden etter, altså igår. På beach cluben vorset vi mer, vi hadde ballongleken som gikk ut på å ha en ballong rundt foten og den som var igjen til sist med ballong vant. Sara, min roomie vant og hun fikk slå pinataen vi hadde.
    Rundt 12 tror jeg klokken ble før vi dro bort på Kabballah, vi danset nesten fra vi kom til vi dro, det var kjempe morsomt. Vi dro hjem sånn kvart på 4, egentlig ikke slitne i det hele tatt, men vi skulle tidlig opp idag så da var det på tide å ta kvelden.

Jeg og Sara ble vekket av en som jobber på hotellet halv 10 idag og ble informert om at det var frokost. Halv 11 var alle klare for å dra på lagunetur + skillpaddemuseum. Kjøreturen til museumet tok ca. en time, men den gikk egentlig helt greit, hadde eksotisk air condition!
    På museet var det utrolig mange forskjellige typer skilpadder, visste ikke at det var så mange.. Skilpadder er jo kjempe søte egentlig og de som var det var reddet fordi de var skadet eller lignende.
    Etter det dro vi innom en butikk som selger kremer osv. av naturen. Så kjørte vi til lagunen vi skulle til, først måtte vi gå langs stranda i ca. ti minutter også kom vi frem til båtene vi skulle sitte i. Det var skikkelig pent, det var mange fugler og krokodiller. Når vi hadde rodd litt rundt gikk vi i land for å se på noen dyr de hadde tatt dit for å bevare de. Det var krokodiller, papegøyer, en ape og noen slags hjorter. Etter det kjøpte vi litt mat, vi kunne velge mellom quesadilla og soppes.
    Etter en times tid kjøring hjem derfra var vi fremme på hotellet igjen og det var deilig med en dusj, blir så ufresh i denne varmen.. Når vi hadde spist middag på hotellet gikk jeg og Sarah G langs gaten her og småshoppet litt.
    Nå tenkte jeg at jeg skulle legge meg i senga å se på en film eller en serie.

• Publisert: 16.02.2014, 04:10

Båttur med delfiner

• 14.02.2014 20:14 Skriv en kommentar
  • Igår ble det lite tid til overs for blogging så oppsummerer litt av dagen bare: den startet med Ex. fac klokka 9 og det varte til 12, frem til klokka var 3 lå jeg bare inne og slappet av, orket ikke være ute i solen! Klokka 3 var det tid for første spansktime, vi lærte det grunnleggende sånn som alfabetet, hvordan bokstavene uttales og tall.
    Klokka 5 var spansken ferdig og da var flesteparten sultne, så jeg, Sara, Sunniva, Linn-Thea og Kamilla spiste på restauranten som hører til hotellet. Jeg tok det safe og kjøpte kyllingburger med chips, veldig godt!
    På kvelden var det ladies night på Kaballah(?) med gratis drikke fra ti til tolv. Vi samme jentene som var og spiste vorset på rommet før vi dro ut, det var veldig koselig. Jeg orket ikke være ute så lenge da, for vi skulle opp idag klokka 7 på grunn av båttur.

Vi ble hentet på hotellet halv 8 på morgenen idag. Det var jeg, Kamilla, Linn-Thea, Sunniva, Sara(h) x3, Lina og Henriette. Båtturen var veldig lang og det var meningen å se delfiner, hvaler osv. Vi så delfiner og skilpadder, men dessverre ingen hval! Har aldri sett delfiner før (tror jeg), så det var utrolig morsomt. Vi så to forskjellige typer, det var prikker delfiner også en annen type.
    Når vi var ferdig med å se på delfiner og skulle lete etter hval fant vi en skilpadde som hadde greid å hekte seg fast i et tre med noe tau i vannoverflaten, lurer på hvordan den greide det stakkars.. Han som kjørte båten hoppet ut og reddet den heldigvis så den fikk pustet og svømt videre!
    Nå har vi kommet hjem og gleder oss til lunsj som er klokka 2, ingen av oss har nemlig spist frokost, så vi sulter jo ihjel..

• Publisert: 14.02.2014, 20:14

Salsatime

• 13.02.2014 17:50 Skriv en kommentar
  • Blir samme som her om dagen, skulle ha postet dette innlegget igår kveld (for meg), men bildeopplastingen lot ikke det skje..

Da var vi hjemme etter en sliten, men morsom salsatime og middag.
    Salsaen ligger ca. fem-ti minutter unna med taxi, men som sagt før så koster det jo ikke mye med taxi uansett. Timen var på en time og vi lærte veldig mye. Det var veldig vanskelig å holde følge i førsten, men det gikk sånn tålig greit etterhvert. Veldig vanskelig med trinn, fart og litt rumpebevegelser på en gang. Etter timen fikk vi et tilbud om ukesbetaling og månedsbetaling, så alle som var med betalt for en måned, så nå blir det mye salsa på oss.
    Når vi skulle hjem prøvde vi å finne to taxier, siden vi var ni jenter, men det var ingen å se noe sted.. Etterhvert fikk vi vite at det var noe veiblokkeringer litt lenger ned i veien så vi fikk ikke ta taxi derfra. Vi gikk derfor nedover gata og så at hele gata var blokkert med mange, mange taxier. Hele greia gikk tydeligvis ut på noe streik/opprør mot han som styrer Oaxaca (her hvor vi bor). Veldig rart å oppleve, men det varte ikke så lenge, så vi fikk skaffet oss taxier etterhvert. Når vi kom på hotellet tok vi en rask dusj også gikk vi ti jenter og spiste.
    Nåå er jeg sinnsykt sliten og er kjempe klar for å sove:-)

Benedicte, Julie og meg.

• Publisert: 13.02.2014, 17:50

Lesing og salsa

• 13.02.2014 00:38 Skriv en kommentar
  • Idag har vi hatt to timer med Ex. Fac, det var veldig deilig, føler det går litt bedre å følge med og lese. Har brukt meste parten av dagen ved bassenget, fikk lest litt, men er ikke så veldig lett når det er så varmt, jeg må hoppe i bassenget hele tiden.. Har vært litt på rommet også og lest litt mer.
    Nå skal jeg og mange av jentene på salsa, det kan bli spennende, haha!

• Publisert: 13.02.2014, 00:38

Yoga

• 12.02.2014 16:00 Skriv en kommentar
  • Skulle egentlig postet dette igår kveld (for meg), men fikk ikke lastet opp bilder før nå..

Stranda idag var helt herlig, det var jeg, Benedicte, Kari, Eirik, Heidi, Birgitte, Julie Isabell og Sofia. Etter stranda dro noen av oss til Super Che, supermarkedet her, for å kjøpe inn litt diverse. Jeg trengte sårt myggspray og krem til myggstikk, bena mine har blitt helt spist opp.. Etter dette var det tid for yoga. Jeg har aldri vært på yoga før så det var jo litt interressant for å si det sånn, merket at jeg er alt for svak! Jeg ble utrolig sliten og svett av det, selvom det var mye avslapping i tillegg.

Etter yoga var alle kjempe sultne, men vi trengte en dusj først. Jeg, Linn-Thea, Benedicte, Rebecca og Birgitte gikk ut og spist på El Cafecito, jeg bestillte meg Enchiladas, men det var egentlig ikke noe særlig godt!

Nå er jeg kjempe klar for å legge meg merker jeg, natta :-)

• Publisert: 12.02.2014, 16:00

Første skoledag i Mexico

• 11.02.2014 20:06 Skriv en kommentar
  • Igår droppet jeg fitness-dansingen, jeg var så utrolig sliten etter surfinga at jeg bare dro ut og spiste med Sara, Kamilla, Sunniva og Linn-Thea istedet. Etter maten var vi så trøtte at vi gikk og la oss klokka 9.
    Idag våknet jeg ca. kvart på 8, deilig å være uthvilt. Kroppen er helt ødelagt idag for å si det sånn, støl over alt. Skolen startet klokka 9 og idag har vi bare hatt Ex. Fac, egentlig veldig kjedelig, men jeg må bare skjerpe meg å følge med.
    Nå skal vi på stranda, det skal bli deilig:-)

• Publisert: 11.02.2014, 20:06

Første surfetime

• 10.02.2014 23:26 Skriv en kommentar
  • Nå er jeg fremme på hotellet igjen etter surfetimen. Det var blandede følelser om det for det var vanskelig, morsomt og slitsomt på en gang. Vi startet med basic informasjon om hvordan vi skal komme oss opp på brettet, hvordan vi skal stå og hvordan vi skal gjøre når vi faller av og skal opp av vannet igjen. Etter det padlet vi utover og prøvde å reise oss opp, det var sykt mye vanskeligere i vannet enn de var på land for å si det sånn! Når instruktørene mente vi var klare for en bølge hjalp de oss med farten og sa når vi skulle reise oss. Jeg klarte ca. Tre bølger etterhvert tror jeg det var, ikke sånn sykt langt, men litt hvertfall og det var utrolig gøy å få det til. Herregud som det tar på kroppen, når jeg kom opp på land var jeg helt utmattet og måtte bare legge meg ned, tror jeg blir greit støl i armene i morgen for å si det sånn.
    Ikveld er det til for fitness-dansing, som er noe ala zumba eller hva det var, det kan jo bli spennende. Blir mye "trening" her på en måte, for meg som aldri trener blir det det hvertfall!

• Publisert: 10.02.2014, 23:26

Skole

• 09.02.2014 21:49 Skriv en kommentar
  • Igår når vi hadde møte fikk vi litt diverse informasjon og vi fikk bøkene våre. Fikk en bunke med bøker på bordet og da forsvant sydenfølelsen for å si det sånn.. Vi skal lese to bøker på 4 uker i Ex. Fac og har eksamen i det den 14 mars, gruer meg allerede! Ex. Phil starter vi med etter det. Vi skal ha spansk 4 timer i uka og vi har fri fredag, lørdag og søndag, veldig deilig timeplan.

• Publisert: 09.02.2014, 21:49

Endelig i Mexico

• 09.02.2014 00:17 Skriv en kommentar
  • Hei! Etter 24 lange timer med reising til Mexico City og deretter til Puerto har jeg endelig kommet meg frem!
    Pappa kjørte meg til Gardermoen så jeg var der sånn kvart over fire på nattan, sykt nervøs møtte jeg alle de andre elevene. Vi gikk som regel i små grupper innepå Gardermoen og jeg var med på å spise litt.
    Flyturen fra London til MC ble sykt lang i lengden med blanding av dårlig søvn og litt filmtitting. Etter at vi landet ble vi møtt av to som jobber i GoStudy og tok taxi til et hotell. Hotellet var fint, men vi ble satt fire stykk inn på et rom med to dobbeltsenger.. Jeg brydde meg ikke stort om det for fyy så godt det var å legge seg ned i en seng etter å ha sovet sittende i mange timer. Vi dro fra hotellet kvart over seks på morgenen idag (mexicansk tid) for å ta neste fly. Dette flyet tok heldigvis ca. bare en time og taxi fra flyplassen til hotellet var på et kvarter. Hotellet her er superkoselig, jeg bor på rom med en som heter Sara og jeg gleder meg til å bo her i tre måneder! Jeg har blitt kjent med mange allerede og vi tok en liten sightseeingrunde istad. Vi gikk langs stranden og fikk et innblikk i hvordan det er her. Kjempe koselig og idyllisk sted med masse småbutikker som selger masse rart. Nå har jeg og tre andre jenter vært ute å spist litt, jeg bestilte meg taco og sjokolade milkshake, kjempe godt:-)

• Publisert: 09.02.2014, 00:17

Klar for avreise til Mexico

• 06.02.2014 14:47 Skriv en kommentar
  • Herregud, nå er tiden snart inne for å sette nesa mot Mexico(!!), rettere sagt inatt, men herregud som jeg gleder meg nå. Ikveld skal jeg ut å spise med jentene mine på Pizzanini, det blir koselig! Inatt, ca. halv 3 kjører pappa meg til Gardermoen og når jeg kommer frem skal jeg møte de andre elevene, både gruer og gleder meg til den delen, masse nye mennesker på en gang.

Jeg har brukt de siste dagene på å pakke så godt jeg kan og jeg håper for guds skyld jeg ikke har glemt noe nå.. Og så satser jeg på at jeg får igjen kofferten, haha.

Flyturen kommer til å bli laaang, først skal vi ta fly til London og deretter til Mexico City, sistnevnte tar ca. 12 timer... Jeg har tatt med meg bok, masse filmer og Macbooken min, håper strømmen holder seg sykt lenge for å si det sånn.. Det er jo heldigvis tv-skjerm til hver og en på flyet til Mexico City så det blir vel ikke så ille regner jeg med. Når vi ankommer Mexico City skal vi møte to som jobber på skolen og dra på et hotell for å sove der over natten. Dagen etter tar vi en kort flytur til Puerto Escondido hvor jeg skal bo i tre måneder, wii!

• Publisert: 06.02.2014, 14:47

Ny sekk

• 05.02.2014 15:58 Skriv en kommentar
  • Var en liten tur i Sverige igår for å kjøpe inn litt småting til jeg drar. Kjøpte meg også en sekk som jeg kan ha på flyet. Samtidig fikk jeg kjøpt meg minnekort til actionkameraet og jeg har fått testet ut dette. Jeg har bare testet det ut på rommet mitt, med dårlig lys, så selvøflgelig blir det ikke noe bra kvalitet da.. Det jeg fant ut var at det gir en "fish-eye" effekt og det syns jeg er kjempe kult! Tok noen bilder med det av den nye sekken min :-) Sekken er fra en sportsbutikk i Sverige og er fra Vans.

• Publisert: 05.02.2014, 15:58
  • Antrekk

Hole in mah pants

• 03.02.2014 14:22 Skriv en kommentar

• Skjorte - Gina Tricot // Genser - en butikk i New York // Bukse - Bikbok // Solbriller - Gran Canaria