Mitt Arkiv

Den synkende by

• 09.07.2015 18:48 Skriv en kommentar
  • Buonasera!

Igår kveld startet det å regne i 6 tiden, i fikk heldigvis sol frem til 5, så vi fikk solt oss en del før uværet kom!

Vi la oss i 10 tida og våknet ganske kjapt igjen klokka 12, da var det storm utenfor hotellvinduet vårt. Aldri sett så mye regn, lyn og hagl på en gang før, og som det bråkte når det tordna! Trodde bygningen skulle rase sammen..

Når vi våkna halv 8 hadde det heldigvis gitt seg og vi stod opp, ordna oss og spiste frokost! Vi planla å dra til Venezia med en sånn pakkeløsning idag, men siden det fortsatt blåste som bare det hadde de avlyst turen. Vi ble veldig fortvila og lurte på hva vi skulle finne på siden det var overskya og ingen muligheter til å bruke dagen på å sole oss.. Vi gikk derfor innom et sted som solgte andre billetter til Venezia, vi fikk da bussbillett og båtbillett. Så nå har vi altså kommet oss hjem fra en flott tur til Venezia!

Når vi kom spiste vi lunsj og deretter tok vi gondoltur, det var utrolig hyggelig!

Ellers har vi bare gått rundt i de smale gatene og titta. For en fantastisk fin by!

• Publisert: 09.07.2015, 18:48

Verona og Gardasjøen!

• 07.07.2015 20:40 Skriv en kommentar
  • Herregud, er det mulig å bli så sliten av en tur..

Jeg og mamma ble hentet ved hotellet halv 8 på morgenen idag og har som nevnt tidligere vært på utflukt til Verona og Gardasjøen. For en opplevelse begge stedene var!

Bussturen til Verona tok ca. 3 timer eller noe tror jeg, og det var godt å endelig komme frem. Eneste negative idag er at det har vært 38-40 grader hele dagen, du kan si vi smelta bort! Fikk heldigvis kjøpt meg en vifte etterhvert som hjalp smått mot dråpene som trilla nedover panna..

Vi spiste lunsj i Verona og var innom Disney butikken for å titte. Jeg endte selvfølgelig opp med en bamse til hunden min (meg). Hoho!

Halv 2 var det tid for å ta bussen til Gardasjøen, denne turen tok 40 minutter ca. så heldigvis ikke like lenge på bussen.

Når vi kom frem tok vi en båt rundt øya for å se, det var kjempe fint vann, skikkelig grønn-turkis. Når båtturen var ferdig gikk vi oss en runde og spiste litt mer.

Kvart på 8 var vi endelig tilbake på hotellet igjen, skal si det var deilig å legge seg langflat på senga!

Dette er balkongen som sies å være Julie sin i Romeo og Julie!

Her ser dere den fine viften jeg måtte kjøpe meg fordi det var så varmt!

Og så var det busstur til Gardasjøen neste:

• Publisert: 07.07.2015, 20:40

Gårsdagen i solfylte Italia

• 06.07.2015 18:04 Skriv en kommentar
  • Igår var været nydelig, jeg og mamma var på stranda klokka 10 og var der til halv 5. Når vi kom frem til hotellet bestillte mamma utflukten til Verona og Gardasjøen, så den skal vi på imorgen! Da får vi sett balkongen som Romeo og Julie er inspirert av!

Vi var på bassenget frem til klokka var nesten 7, så vi har fått en del brunfarge allerede, veldig deilig!

På kvelden spiste vi på et koselig sted som het Pizzeria la Gondola, var masse bilder fra Venezia der og god spaghetti!

Idag har vi også bare solt oss og nytt ferien og varmen. Blogger mer imorgen med mange fine bilder fra Verona og Gardasjøen!