Mine Kategorier

Riga 2018

Skikkelig turist i Riga

• 02.04.2018 08:28 Skriv en kommentar
  • I gr gikk dagen unna! Timene fly virkelig, samtidig som jeg fikk sett mesteparten av Riga.

P fredag fr jeg la meg var jeg s sliten, s jeg tenkte at for slippe g s altfor mye dagen etter, kunne jeg bestille meg en billett til en slik hop-on hop-off buss. Jeg pleier egentlig alltid bruke disse bussene, der det er mulighet for det. Det er virkelig den beste mten f med seg hele byen, uten mtte slit seg helt ut ;)

Det som var litt kjipt, det var at jeg ikke fant ut hvor p nettet de forskjellige bussene stoppet hen. Jeg slet meg derfor ut i et par timer fr jeg endelig fikk satt meg p bussen, haha. Tror serist jeg var byen rundt for lete etter et busstopp!

Jeg fikk sett mye nytt til fots da, som jeg ikke hadde sett tidligere eller som jeg kunne se fra bussen senere, s snn sett var det praktisk g litt.

Jeg m bare si dere, at Riga er en sinnsykt koselig og fin by! Jeg har spist veldig lite i forhold til det jeg pleier, men maten jeg har kjpt har vrt billig og generelt er alt her veldig billig, det er et stort pluss😄

Riga har s mye fint by p; koselige gater, fine parker, flere shoppingsentere, fantastiske bygninger og generelt fin arkitektur!

• Publisert: 02.04.2018, 08:28
  • 1 kommentarer
  • Riga 2018

Dette hadde jeg aldri turt gjre i Norge

• 01.04.2018 20:03 Skriv en kommentar
  • For en dag! I dag startet dagen lugnt, jeg stod opp snn halv 9 tror jeg og gikk ned til frokosten og spiste litt forskjellig egentlig. Jeg tok meg noen pannekaker, stekte poteter og brdskive med gulost, litt av en blanding, ikke sant? Jeg tok meg ogs et par glass med eplejuice og en cappuccino, mmm!

Anyways, mer om selve dagen kommer i et eget innlegg. Jeg ville bare fortelle dere at jeg har utfordret komfortsonen min noe helt sinnsykt, jeg har gtt p kino alene i Riga! Det er noe jeg aldri har gjort fr og definitivt aldri kommer til gjre i Norge. Man tr liksom s mye mer p tur fler jeg, er ikke det litt rart? Det begynte nemlig regne utover dagen i dag og siden jeg var ferdig med min lille sightseeing-runde, tenkte jeg det var innafor med kino. Jeg fant ut at de fortsatt viste The Maze Runner: Death Cure og den har jeg hatt lyst til se p kino kjempelenge, det passet derfor helt perfekt!

Det var litt rart g i k for kjpe billett og deretter si til ho kassedama at jeg bare skulle ha en billett, det er kun meg p tur liksom. Det gikk jo som smurt det, s da var det bare mekke litt popcorn og digg. Alt i alt gikk det jo helt supert, ikke noe problem dra p kino alene. Jeg grt til og med litt der jeg satt for meg selv, haha.

• Publisert: 01.04.2018, 20:03
  • 0 kommentarer

De frste innkjpene fra Riga

• 01.04.2018 10:20 Skriv en kommentar
  • Nr jeg bestilte denne turen, var det p ingen mte ment at det skulle bli noe shopping, i det hele tatt egentlig.. Det var ikke s lett, nr jeg fant et shoppingsenter med bde H&M, Mango, Lindex osv., hihi. Jeg mtte varme meg i lpet av dagen i gr, siden det er rundt 3 grader hele tiden og da ble det til at jeg tok en liten tur p H&M.

Der hadde de serist mange fine sko, s da ble det to par sko med meg tilbake p hotellrommet. De lave bootsa eller hva jeg skal kalle de, ligner p noe jeg har hatt lyst p i flere r, s da mtte jeg bare sl til. Man skulle ikke tro disse var fra H&M liksom? Sjukt fine! De passer serist til alt. Jeg skal bruke disse ofte til bde jeans, skjrt og kjoler<3

Det andre paret jeg kjpte var disse ste sandalene. Jeg har hatt lyst p litt fluffy sandaler lenge, men ikke funnet noen i min strrelse. Det var skjebnen at jeg fant de i strrelsen min n, s da mtte jo bare de bli med meg ogs, ikke sant!

Jeg testet disse ut til frokosten p hotellet i dag og de var kjempe digge g i. Herregud, n gleder jeg meg til sommer alts😀

• Publisert: 01.04.2018, 10:20
  • 3 kommentarer

Frste dag i Riga - fargerike bygninger overalt

• 31.03.2018 17:50 Skriv en kommentar
  • , det er serist pent her alts! Jeg har brukt flere timer i dag p bare g rundt i alle gatene og for f litt oversikt over hvor ting er.

Sist gang jeg reiste helt alene var til Krakow og det var p den tiden det ikke var inkludert data i Europa og jeg skjnner ikke hvordan jeg klarte meg uten GPS den gangen, haha! I dag har nemlig GPSen vrt p en hel del, det er jo ikke lett vite hvor man skal hele tiden.

Jeg fant ut i stad at jeg skulle spise p en asiatisk bufft og fulgte GPSen dit. Denne restauranten var tydeligvis nedlagt, for nr jeg kom meg dit, var det ingen restaurant se.. Jeg som hadde s lyst p asiatisk mat :( Jaja, jeg gikk videre og fant ut at jeg bare skulle spise noe jeg visste hva var, s middagen tok jeg p KFC, det slr aldri feil!

Akkurat n ligger jeg i sengen her p hotellrommet og vurderer faktisk veldig sterkt legge meg. Her er klokken 18:46 i skrivende stund og jeg er helt delagt. Jeg stod jo faktisk opp kvart p 3 i natt og jeg har ferie, s jeg tenker faktisk at det er innafor at jeg bare dusjer og legger meg i den digge hotellsengen for sove.

Alt i alt har det vrt en bra dag i Riga, jeg har allerede ftt sett mange fine bygninger, s n gleder jeg meg til i morgen, for utforske mer. Jeg gleder meg ogs til hotellfrokost, jeg hper det er noe digg!

Disse tre bygningene skal vre de eldste i hele byen og blir kalt for de tre brdre.

Disse to byggene heter House of the Blackheads.

• Publisert: 31.03.2018, 17:50
  • 2 kommentarer

Heisann, Riga!

• 31.03.2018 12:42 Skriv en kommentar
  • Hei fra Riga!

Endelig er jeg her. Denne dagen har jeg ventet lenge p alts.

Akkurat n ligger jeg i senga og chiller, s da tenkte jeg blogge litt. Skal jeg fortelle dere noe morsomt? Jeg skulle egentlig ikke vre p dette hotellet i det hele tatt, jeg skulle vrt p et helt annet hotell som er i samme hotellkjede. Jeg fikk nemlig en e-post her om dagen, at det andre hotellet hadde klart dobbeltbooke og det var ikke plass til meg. Heldigvis var det ledig her, og det er mye finere og enda mer fancy enn det jeg egentlig skulle p. Jeg betaler til og med ingenting ekstra for det, win!

Hotellet jeg er p heter Mercure Riga Centre og virker enn s lenge veldig bra. Jeg har s og si utsikt til et kjpesenter, s jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur straks for f i meg litt mat, jeg m bare lade telefonen litt ;) Gjett hvem som har glemt powerbank liksom, jeej..

• Publisert: 31.03.2018, 12:42
  • 1 kommentarer

Det er snart avreise!

• 30.03.2018 11:26 Skriv en kommentar
  • Yaas! I morgen er det avreisedag og destinasjonen er Riga!!

Jeg gleder meg som en liten unge, det skal bli s gy oppleve et helt nytt land og det skal bli gy teste mine egne grenser, med tanke p at jeg reiser helt alene.

Pakkingen har ikke startet en gang og det er s sykt ikke meg egentlig, jeg elsker liksom pakke 4 uker fr avreise, men jeg har rett og slett ikke rukket det. Dagene har gtt i ett og jeg fler ikke jeg gjr annet enn jobbe. Det skal bli s deilig med noen dager uten jobb merker jeg n.

Jeg sitter p jobb as we speak og hper egentlig jeg kan f kommet meg tidligere hjem, slik at jeg rekker alt jeg skal rekke + f meg litt svn. Bussen til Gardermoen gr nemlig 04:30 i natt og det hadde vrt kjekt kunne legge seg fr klokken 12 kan du si!

Hvis noen har noen tips for Riga, s spytt ut! Takk p forhnd😀

• Publisert: 30.03.2018, 11:26
  • 0 kommentarer
  • Riga 2018

Jeg har bestilt meg enda en ny reise!

• 14.03.2018 00:18 Skriv en kommentar
  • Ah, ingenting gir meg s mye som det reise! Jeg burde vel egentlig vre en ordentlig blogger og holde reisene mine hemmelige frem til avreise for flere klikk, men jeg klarer ikke slikt. Jeg vil dele det med dere og jeg klarer liksom ikke holde slikt hemmelig.

Her om dagen kom jeg p at jeg har fri nesten hele psken og jeg syns det er s kjedelig sitte hjemme nr man har flere fridager p rad. Derfor gikk jeg inn p momondo.no mens jeg satt p jobb og skte frem litt forskjellige steder og priser. Det er ingen hemmelighet at det er dyrere reise i psken, men slik fr det bare vre. Jeg fant meg til slutt flybillett tur retur til Riga for litt over 2000 kr og syns egentlig det er helt innafor, jeg betaler bare 900kr for hotell, s da gr det bra!

Bilder funnet p Pinterest.

Jeg skal alts til Riga i Latvia! Det ser utrolig koselig ut der og alle jeg har snakket med som har vrt der, syns det er veldig fint og koselig. Det blir deilig med et par dager vekk fra Norge og alt i slutten av mars, det er heldigvis snart bare to uker igjen til avreise, woho!